21/1/2020

Tapahtumatoimisto TAPAUS osti Eventyr AB:n ja laajenee Ruotsiin

TAPAUS jatkaa kasvustrategiansa toteuttamista ja laajentaa markkina-aluettaan Ruotsiin ostamalla Ruotsin johtavan tapahtumamarkkinointitoimisto Eventyr AB:n. Kummatkin yritykset jatkavat liiketoimintaansa itsenäisesti, hyödyntäen toistensa vahvuuksia.

”Teimme laajan tutkimuksen Ruotsin markkinasta ja huomasimme Eventyrin olevan johtava toimisto markkinoilla ja siten myös meidän listamme ykkönen. Olemme äärettömän tyytyväisiä, että löysimme yhteisen arvopohjan ja ambitiotason Eventyrin kanssa. Haluamme oppia toisiltamme ja viedä alaa eteenpäin. Tavoitteenamme on yhdessä olla johtava tapahtumatoimisto Pohjoismaissa”, tiivistää TAPAUS Oy:n toimitusjohtaja Timo Aalto.

Vuonna 1995 perustettu Eventyr on monia palkintoja kerännyt 32 hengen tapahtumamarkkinointitoimisto, jonka toimitusjohtaja Sofi Franzén valittiin Vuoden 2018 toimitusjohtajaksi Ruotsissa. Yritys jakaa Tapauksen kanssa yhteisen kulttuurin, jossa henkilöstö on keskiössä ja yhdessä jaettu huumori tärkeää.

”Olemme viime vuosina kehittäneet Eventyrin toimistoksi, jonka liikevaihto on kasvanut noin 9,5 miljoonasta 15 miljoonaan euroon ja jolla on vahvat suunnitelmat eteenpäin. Olemme huomanneet, että monet nykyisistä asiakkaistamme ovat kiinnostuneita pohjoismaisesta toimijasta ja siksi TAPAUS tuntui nyt strategisesti juuri oikealta ja todella innostavalta. Asiakkaamme ovat tässä kaupassa suurimmat voittajat”, sanoo Eventyrin toimitusjohtaja Sofi Franzén.

Ruotsissa yritykset ovat jo vuosia panostaneet henkilöstön sitouttamiseen tapahtumilla. Sille on nyt entistä enemmän kysyntää myös Suomessa, kun työelämän murros ja suurten ikäluokkien eläköityminen pakottaa suomalaiset yritykset panostamaan entistä enemmän nykyisten työntekijöiden sitouttamiseen ja uusien houkuttelemiseen.

”Eventyrillä on huima henkilöstötilaisuuksien osaaminen, jota hyödyntämällä kehitämme sekä asiakkaiden B2E-tilaisuuksien laatua että työntekijöittemme osaamista. Tämän yrityskaupan myötä haluamme myös itse olla alan paras ja kiinnostavin työpaikka tapahtuma-ammattilaisille sekä Suomessa että Ruotsissa. Yhdistämällä Tapauksen yritystapahtumaosaamisen Eventyrin henkilöstötilaisuuksien osaamiseen, pystymme luomaan pohjoismaisen voittoreseptin”, sanoo TAPAUS Oy:n toimitusjohtaja Timo Aalto.

Yrityskaupan myötä TAPAUS Groupin arvioitu liikevaihto tulee olemaan noin 50 miljoonaa euroa vuonna 2020 ja ryhmä tavoittelee laajempaa kasvua Pohjoismaissa. Kauppakirjat allekirjoitettiin tammikuussa 2020. Sofi Franzén jatkaa Eventyr AB:n toimitusjohtajana sekä Tapaus Groupin osakkaana. Lisätiedot: Timo Aalto Toimitusjohtaja, TAPAUS Oy timo.aalto@tapaus.fi +358 400 801 205 www.tapaus.fi

Sofi Franzén Toimitusjohtaja, Eventyr AB sofi.franzen@eventyr.se p. +46 (0) 706 366 400 eventyr.se TAPAUS Oy on vuonna 2012 perustettu tapahtumatoimisto, joka uskoo menestyvän bisneksen syntyvän ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta. Meillä työskentelee 90 työhönsä intohimoisimmin suhtautuvaa tapahtumamarkkinointialan ammattilaista, joiden avulla TAPAUS on kasvanut Suomen suurimpien yritysten halutuksi yhteistyökumppaniksi sekä kotimaassa että kansainvälisesti. TAPAUS Oy:n liikevaihtoennuste on 33 miljoonaa euroa vuonna 2020E.

EVENTYR AB: Ruotsin johtavana tapahtumatoimistona olemme järjestäneet yli 3500 menestyvää tapahtumaa maailmanlaajuisesti. Luomme ainutlaatuisia brändikokemuksia, jotka ihmiset tuntevat ja muistavat. Meitä Eventyrissä ajaa vahva kiinnostus siihen, miten trendit ja suuntaukset muokkaavat maailmaa. Rakastamme testata uusia tapoja viestiä ja kokea. Rakastamme brändikokemusta parantavien tapahtumien luomista. Se on suurin intohimomme. Vahvempia kokemuksia. Älykkäämpää viestintää. Livenä, digitaalisena ja sosiaalisena. Visiomme: Aina Ruotsin johtava tapahtumatoimisto.

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

Parhaat vinkit onnistuneisiin ja vaikuttaviin henkilöstötapahtumiin, joilla aikaansaat mitattavia tuloksia

5/9/2023

Olit sitten järjestämässä strategian lanseerausta, vuosijuhlaa, kick-offia tai pikkujouluja, olemme koonneet muutamia onnistuneen henkilöstötapahtuman periaatteita, joita ei kannata sivuuttaa.

Tapauksen asiakaskokemuspelissä kaikki voittavat

18/8/2023

“Tapauksen Rakkaudesta lajiin” -asiakaskokemuspelin tavoitteena on tehostaa uuden asiakaskokemusmallin omaksumista, edistää parhaiden käytäntöjen jakamista työntekijöiden kesken sekä tarjota hauskoja yhteisiä hetkiä.

GYRO osaksi pohjoismaista tapahtumamarkkinointi- toimistoa Liwlig Groupia

26/6/2023

Liwlig Group hankki enemmistöosuuden arvostetusta norjalaisesta tapahtumayrityksestä Gyro AS:stä vahvistaakseen asemaansa markkinoilla ja laajentaakseen palveluitaan. Jännittävä siirto Pohjoismaiden johtavalle toimistolle.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI // ME TEEMME TAPAHTUMISTA TAPAUKSIA

YHTEYSHENKILÖT