OlemmeTAPAUS

Olemme pohjoismainen täyden palvelun tapahtuma- ja brändikokemustoimisto.

Me uskomme jaettujen kokemusten voimaan luottamuksen ja ihmisten välisten suhteiden rakentajana. Me teemme tapahtumista tapauksia.

POLKUMME TÄHÄN MENNESSÄ

TAPAUS syntyi vuonna 2012 tapahtuma-alan pioneerien Timo Aallon ja Joonas Pataman toimesta. Yhtiön ensiaskelista alkaen toiminnan keskiössä ovat olleet tarjota tapahtuma-alan paras työpaikka tosiammatiilaisille, toteuttaa jokainen projekti sen koosta riippumatta tinkimättömällä laadulla ja tehdä joka päivä kaikkemme parhaan asiakaskokemuksen tuottamiseksi. Tapauksen toiminta on alusta alkaen ollut kansainvälistä ja olemme kasvaneet nykymittaamme ennen kaikkea asiakkaidemme ansiosta, joiden odotusten täyttämiseen ja ylittämiseen olemme kaikki sitoutuneita. Vahva yhteinen arvopohjamme, vuosien varrella hioutuneet prosessit ja jatkuva halu tehdä huomenna vielä hieman paremmin ovat tarjonneet mahdollisuuden kasvuun, niin henkilöstöllemme, asiakkaillemme, kuin yrityksellemmekin. Teemme tapahtumista tapauksia!

20122014201520192020202120222023 Yksi Norjan vanhimmista ja arvostetuimmista tapahtumayrityksistä liittyy konserniin osake-enemmistökaupalla.Gyro AS. Laajentuminen Ruotsissa jatkuu göteborgilaisen yrityksen liittyessä ryhmään.Nine Yards.Welcome. Laajentuminen Tanskaan saatetaan päätökseen kun Welcomista tulee osa Liwligiä. MB Rahastot sijoittaa Tapaukseen,joka hankkii Roof ProductionsinMB-liitoksen yhteydessä.MB Rahastot. Tapahtumatoimisto TAPAUS hankkii suomalaisen kokemuksellisen B2C-markkinointitoimiston.Kohu-Live.Tapahtumatoimisto TAPAUS perustetaanHei Norja! Liwlig laajenee vuonojen maahan hankkimalla palkitun tapahtumatoimiston.6. Sans. Uusi brändi syntyy.Liwlig. Tapahtumatoimisto TAPAUSlaajenee Ruotsin markkinoille kunEventyr AB liittyy osaksi ryhmää.Eventyr. Eastway Impact yhdistyy Tapauksen kanssa.Liitos.
AVAINLUVUT Meitä on ammattilaista 130 85 NPS-tuloksemme on skaalalla -100 - +100 40M€ Arvioitu liikevaihtomme vuodelle 2024 2753 Olemme kompensoineet tonnia CO2-päästöjä 600+ Järjestimme tapahtumaa vuonna 2023
undefined

Tapahtumatoimisto Tapauksen arvot

Tapauksen arvot ovat aito yhteinen perusta toiminnallemme, joihin on helppo sitoutua myös siksi, että ne ovat yhdessä määriteltyjä. Arvot ohjaavat toimintaamme etenkin silloin, kun olemme epävarmoja siitä, miten hetkessä tulisi toimia. Arvomme on helppo muistaa neljästä R-kirjaimesta:

Ryhmähenki – Me ennen minua

ME on vahvin sana, jonka tiedämme. ME tulee aina ennen minua. Yhdessä jaamme kuormaa ja juhlimme onnistumisia. Yhdessä menestymme asiakkaidemme ja toimittajiemme kanssa.

Rohkeus – Huomenna rohkeammin

Meillä on rohkeutta keksiä ja kokeilla aina jotain uutta. Puhumme suoraan, otamme vastuuta ja seisomme sanojemme takana.

Rakkaudesta lajiin – Rajattomalla intohimolla

Meitä ajaa rakkaus lajiin – Intohimo työhömme, jokaiseen projektiin ja sen jokaiseen yksityiskohtaan. Annamme aina kaikkemme, sillä meille työ ei ole vain työtä.

Reliabiliteetti – Aina läsnä

Reliabiliteetti eli luotettavuus on työmme perusta. Se koostuu tuhansista pienistä asioista, joka ainoana päivänä. Me pidämme minkä lupaamme. Ja mitä tahansa tapahtuukin, ketään ei jätetä yksin.

Olemme edelläkävijöitä vastuullisuudessa

undefined

Luomme liikettä ilmastotoimille tapahtuma-alalla

Oman osuutemme kantaminen on vasta alkua. Olemme sitoutuneet olemaan Pohjoismaiden vastuullisin ja kestävin tapahtumatoimisto. Pohjautuen YK:n globaaleihin periaatteisiin ja selkeään etenemissuunnitelmaan, kestävyys on integroitu kaikkiin tapahtumasuunnittelumme ja tapahtumatuotantojemme osa-alueisiin. Tavoitteenamme on johtaa tapahtumamarkkinointialaa eteenpäin. Teemme sen jatkuvasti kouluttamalla, ohjaamalla ja haastamalla työntekijöitämme, asiakkaitamme ja kumppaneitamme kestävämpään kehitykseen. Osoituksena tästä LIWLIG-konserni on saanut EcoVadis-sertifikaatin sekä pronssimitalin kestävän kehityksen työstä. EcoVadis on maailman suurin kestävän kehityksen arviointijärjestelmä, joka kattaa ympäristön, työolosuhteet, ihmisoikeudet, etiikan ja kestävän hankinnan kaltaiset kestävyyden alueet. EcoVadis suorittaa todisteisiin perustuvia arvioita yritysten hallintajärjestelmistä näillä neljällä alueella, ja tällä hetkellä heidän alustallaan on yli 75 000 yritystä. LIWLIGin kestävän kehityksen arvosana vuodelle 2022 on palkittu pronssimitalilla. Sijoitus asettaa konsernin parhaiden 50 prosentin joukkoon sertifioiduissa yrityksissä. Lue lisää täältä.

Tiedon kautta voimme muuttaa toimintatapojamme

Voimme vaikuttaa monella tasolla. Tekemällä oikeita valintoja tapahtumasuunnittelussa tapahtumatuotannon, kuljetuksen ja kulutuksen suhteen, niin sisäisesti kuin asiakasprojekteissammekin, voimme tehdä suurimman eron ilmaston ja ympäristön hyväksi. Työskentelemme aktiivisesti vähentääksemme omien tapahtumatuotantojemme negatiivista ympäristö- ja ilmastovaikutusta ja pyrimme kestävään energian ja muiden resurssien hallintaan. Tätä varten huomioimme tapahtumasuunnittelussa seurannan ja mitattavat tavoitteet, joita jatkuvasti arvioidaan ja tarkastellaan.

Matkalla kohti hiilifiksumpia tapahtumia

Ympäristö- ja ilmastovaikutuksia punnitaan aina pitkäaikaisen kestävän tuloksen rinnalla, kun ehdotamme viestintäkeinoja, kohderyhmiä, sijaintia sekä kuljetus- ja tuotantotapoja. Hyvän tapahtumasuunnittelun ja selkeiden tarkistuslistojen avulla kuljetuksia voidaan vähentää ja kierrätystä tuotannoissa voidaan priorisoida. Näin säästetään resursseja ja pienennetään projektien ympäristövaikutuksia.

CO2-laskuri tapahtumille

CO2-laskuri auttaa tapahtumajärjestäjiä tunnistamaan tapahtumiensa ilmastovaikutukset ja tekemään oikeita valintoja. Laskettuja arvoja on tarkoitus käyttää ohjeina ja kiinnittää huomiota tapahtumatuotannon ilmastovaikutuksiin. Ilmastovaikutuksiin voi vaikuttaa valinnoilla: minimoimalla matkustamisen, etäisyydet sekä materiaalien ja energian kulutuksen. Hyvä ilmapiiri ja ihmisten kohtaaminen eivät aiheuta lainkaan päästöjä. Tapahtumatoimisto TAPAUS ehdottaa päästöjen kompensointia kaikille asiakkaillemme jokaisen projektin yhteydessä.

Choose country

Keitä tulee ja mistä?

Ensin arvioidaan kuinka monta ihmistä ja mistä tapahtumaan saavutaan. Valitse joko hlömäärä tai %.



%
Osallistujamäärä
Ja tekevät keskimääärin X kilometrin mittaisen edestakaisen matkan per henkilö joista muodostuu seuraavat päästöt
joista saapuu päästöttömästi
joista saapuu paikkakunnan julkisilla kulkuvälineillä
joista saapuu toiselta paikkakunnalta bussilla
joista saapuu toiselta paikkakunnalta junalla
joista saapuu toiselta paikkakunnalta autolla
joista saapuu laivalla
joista saapuu lentäen alle 463 km
joista saapuu lentäen 463-3 700 km
joista saapuu lentäen yli 3 700 km
joista saapuu lentäen yli 3 700 km business luokassa
Yhteensä CO₂e kg

Merkkaa tilan koko
Ja käyttöaika tuntia
Yhteensä CO₂e kg

USA:n ja Euroopan tiedossa olevien maiden hotelliöiden kuormituksen keskiarvo
Yhteensä henkilöä
yöpyy yötä per henkilö
Total CO₂e kg

Kirjaa montako ateriaa osallistujat nauttivat tapahtumassa:

Ateriaa per henkilö
%
joista % on täysin vegaanista
joista % on kasvisruokaa sisältäen maitotuotteita
joista % sisältää kalaa, kanaa tai porsasta
joista % sisältää nautaa
joista % sisältää lammasta
joista % sisältää riistaa
joista % sisältää poroa
Yhteensä CO₂e kg
Osallistujat nauttivat tapahtumassa
suolaista lihaa sisältävää välipalaa per henkilö
suolaista tai makeaa kasvisvälipalaa per henkilö
kuppia kahvia per henkilö
kuppia teetä per henkilö
0,33l tuoppia olutta per henkilö
12cl lasia viiniä per henkilö
drinkkiä per henkilö. Laskelman perustana käytetty giniä.
Yhteensä CO₂e kg

Tapahtumasta muodostuu seuraavia jätejakeita kiloina:

kg biojätettä
kg energiajätettä
kg pahvia ja kartonkia
kg paperia
kg lasia
kg metallia
kg sekajätettä polttoon
kg muovia
kg rakennusjätettä
Yhteensä CO₂e kg

Kohtaamisen ilmastovaikutus

Vertailukohde: Keskivertosuomalaisen hiilijalanjälki on 10 300 kg CO₂e vuodessa.

Tulokset
Yhteensä CO₂e kg
Yhteensä CO₂e t
CO₂e per kävijä
Price of compensation €

Laskuri antaa viisinkertaisen päästökompensaatioarvion, perustuen Tricoronan toimintaan.

Kulkeminen

Tilat ja majoitus

Ruokailu

  • % on täysin vegaanista
    - Päästökerroin: 800 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Saarinen ym. 2011
  • % on kasvisruokaa sisältäen maitotuotteita
    - Päästökerroin: 1005 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Saarinen ym. 2011
  • % sisältää kalaa, kanaa tai porsasta
    - Päästökerroin: 1741 CO2ekv (g/annos)
    - Keskiarvo kala, kana ja porsas annoksista
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Saarinen ym. 2011
  • % sisältää nautaa
    - Päästökerroin: 3467 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Saarinen ym. 2011
  • % sisältää lammasta
    - Päästökerroin: 7840 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Open CO2: EWG (Environmental Working Group), Meat Eater’s Guide to Climate Change + Healt
  • % sisältää riistaa
    - Päästökerroin: 22,2 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Luke: Hartikainen ja Pulkkinen 2016: Summary of the chosen methodologies and practices to produce GHGE-estimates for an average European diet
  • % sisältää poroa
    - Päästökerroin: 14 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Hietala, Kurppa ja Silvenius: Environmental impacts of reindeer meat - LCA analysis of Finnish production. 2015. Saatavilla: https://www.researchgate.net/publication/295800811_Environmental_impacts_of_reindeer_meat_-_LCA_analysis_of_Finnish_production

Osallistujat nauttivat tapahtumassa

  • suolaista lihaa sisältävää välipalaa per henkilö
    - Päästökerroin: 217 CO2ekv (g/annos) Käytetty oletuksena kinkkusämpylää.
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille mukaan: Hartikainen & Pulkkinen 2017
  • suolaista tai makeaa kasvisvälipalaa per henkilö
    - Päästökerroin: 146,4 CO2ekv (g/annos) Käytetty oletuksena kasvissämpylän ja leivonnaisen kerkiarvoa.
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille mukaan: Hartikainen & Pulkkinen 2017

Juomat

  • kuppia kahvia per henkilö
    - Päästökerroin: 600,00 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Hartikainen & Pulkkinen 2016
  • kuppia teetä per henkilö
    - Päästökerroin: 300,00 CO2ekv (g/annos)
    - Lähde: Helsingin yliopiston hiilijalanjälkilaskuri järjestöille: Hartikainen & Pulkkinen 2016
  • 0,33l tuoppia olutta per henkilö
    - Päästökerroin: 0,54 kg/l
    - PLähde: Open CO2: Panimoliitto 2018
  • 12cl lasia viiniä
    - Päästökerroin: 1,28 kg/per 0,75l litran viinipullo
    - Lähde: Open CO2: Sestra
  • drinkkiä. Laskelman perustana käytetty giniä.
    - Päästökerroin: 0,07 kg/40cl giniä
    - Lähde: Open CO2: Diageo

Jätteet

  • kg biojätettä
    - Päästökerroin: 69,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg energiajätettä
    - äästökerroin: 410,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg pahvia ja kartonkia
    - Päästökerroin: 60,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg paperia
    - Päästökerroin: 1050,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg lasia
    - Päästökerroin: 570,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg metallia
    - Päästökerroin: 130,00 gCO2 eq/kg
    - Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg sekajätettä polttoon
    - äästökerroin: 410,00 gCO2 eq/kg
    – Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg muovia
    – Päästökerroin: 70,00 gCO2 eq/kg
    – Lähde: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Henkilökohtainen tiedonanto.
  • kg rakennusjätettä
    – Päästökerroin: 100,00 gCO2 eq/kg
    – Lähde: HSY

REUSE RATE messutuotannoissa

Messuihin osallistuminen on tapahtumamarkkinoinnin näkökulmasta suuri investointi yritykselle. Intensiivisten päivien jälkeen messukeskuksessa energiat voivat olla vähissä, mutta lupaavien liidien määrä odottaa. Ansaitun levon jälkeen on aika tutkia messujen tuloksia. Sitä ennen messuosasto täytyy kuitenkin purkaa, ja tällä osalla on valitettavasti huono maine roskien lisääjänä ja kertakäyttökulttuurin ilmentäjänä.

REUSE RATE

Yhdessä CO2-laskurimme kanssa Reuse rate ohjaa toimintaamme ja tekee vastuullisuudesta toimintatapamme asiakkaidemme kanssa. TAPAUS-tiimissämme tiedämme, mitä neuvoja antaa yksittäisen messuosaston ympäristövaikutusten vähentämiseksi. Tunnemme kansainvälisesti hyväksytyt ja sertifioidut materiaalit ja suosimme tapahtumamarkkinoinnissa digitaalisia pintoja.

Esimerkiksi suunnitellessamme messuosastoa voimme ottaa jo huomioon seuraavat ja sitä seuraavat messut – ja optimoida näin materiaalien uudelleenkäyttöä. Paras lopputulos saavutetaan, kun kestävyys on mukana jo projektin alussa.

Siivous, uudelleenkäyttö, kierrätys, kompensointi ja parantaminen

Sitoudumme tapahtumajärjestäjänä jättämään asiat parempaan kuntoon kuin ne olivat ennen saapumistamme. Tämä tarkoittaa siivoamista tapahtumiemme jälkeen, ylimääräisen ruoan jakamista hyväntekeväisyyteen ja vaikkapa käyttämättömien työpaja-tussien lahjoittamista paikalliselle päiväkodille. Viimeisenä vaihtoehtona kaiken jälkeen on kompensointi. Pohjoismaissa kumppanimme on ATMOZ Consulting, ja kompensaatiomme suunnataan aurinkosähkön rakentamiseen.

Oppaat

Laadukkaasti tehty tapahtumatuotanto vaatii osaamista. Hyödynnä ammattilaistemme kokemus ja lue parhaat vinkit ilmaisista oppaistamme. Kaikki oppaamme löydät täältä.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI // ME TEEMME TAPAHTUMISTA TAPAUKSIA

YHTEYSHENKILÖT