19/1/2023

Tapauksen emoyhtiö hankkii tanskalaisen tapahtumatoimiston ja kasvaa 100 miljoonan euron kokoluokkaan

Pohjoismaiden johtava tapahtumamarkkinointikonserni, suomalainen LIWLIG on hankkinut tanskalaisen Welcome A/S:n, joka on noin 6 miljoonan euron liikevaihdollaan yksi Tanskan suurimmista tapahtumatoimistoista. Welcome tuottaa tapahtumamarkkinointipalveluja erityisesti terveydenhuollon, IT:n, rahoituksen, teollisuuden ja merenkulun toimijoille. Yritysosto on tärkeä strateginen virstanpylväs, sillä sen myötä LIWLIG tulee Tanskan markkinoille ja näin sillä on toimintaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Welcomen omistajat jatkavat yhtiön palveluksessa, ja heistä tulee LIWLIGin osakkeenomistajia.

LIWLIG-konserniin kuuluu entuudestaan Suomen ja Ruotsin tapahtumamarkkinointikentän markkinajohtajat TAPAUS ja Eventyr Nine Yards sekä norjalainen 6. Sans. LIWLIG tuottaa vuosittain asiakkailleen jo yli 1 000 tapahtumaa noin 50 maassa. Konsernin vuoden 2023 liikevaihdon odotetaan nousevan noin 100 miljoonaan euroon, ja sillä on noin 260 työntekijää.

Yritysosto laajentaa LIWLIGin palvelutarjontaa, sillä Welcomen tuomat uudet tapahtumapalvelut ovat saatavilla koko konsernin asiakkaille. Lisäksi Welcomen asiakkaat Tanskassa saavat käyttöönsä koko LIWLIGin kansainvälisten tapahtumien palvelut, mikä on kilpailuetu ja erottautumistekijä Tanskan markkinoilla, jossa tapahtumatoimistot ovat enimmäkseen paikallisia.

“Olemme erittäin innoissamme strategisen tavoitteemme saavuttamisesta, ja että LIWLIG on nyt aidosti pohjoismainen tapahtumamarkkinointitoimisto. Welcome istuu erinomaisesti LIWLIG-perheeseen kulttuurin, johtamisen ja liiketoiminnan näkökulmasta, vahvistaa koko konsernia ja avaa meille pääsyn Tanskan markkinoille. Tällä joukolla voimme tarjota vertaansa vailla olevia luovia tapahtumapalveluita asiakkaillemme Pohjoismaissa ja ympäri maailmaa.”, sanoo Timo Aalto, LIWLIG-konsernin ja TAPAUKSEN toimitusjohtaja.

“LIWLIGiä parempaa kumppania emme voisi toivoa ja ajoitus yhteistyölle on täydellinen, sillä yhä useammat asiakkaistamme tarvitsevat kansainvälisiä tapahtumapalveluita. Osana LIWLIG-perhettä voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin ja laajemmin. Odotamme innolla yhteistyötä ja mahdollisuutta päästä tukemaan LIWLIGin kunnianhimoisia kasvutavoitteita”, sanoo Welcomen partneri Jannik Seifert.

Koronaviruspandemia teki tapahtumista entistä tärkeimpiä – LIWLIGillä kasvulle ei nähdä rajoja

Koronaviruspandemia oli tapahtuma-alalle iso shokki. Pandemian alussa organisaatioiden järjestämät tosimaailman tapahtumat vähenivät rajusti ja muun muassa virtuaalisten tapahtumien suosio nousi. Tämän jälkeen pelkästään virtuaaliset tapahtumat eivät vakiinnuttaneet suosiotaan, vaan tapahtumien kokonaiskysyntä lähti kasvuun. LIWLIG onkin pandemian alun jälkeen kasvattanut liikevaihtoaan, saanut lisää asiakkaita, rekrytoinut lisää ja jatkanut strategisia investointeja.

“Jälkikäteen voisi sanoa, että pandemia oli tapahtuma-alalle samalla sekä parasta että karmeinta. Aiemmin tapahtumia pidettiin itsestäänselvyytenä, mutta kun pandemia teki tosimaailman tapahtumat mahdottomiksi, organisaatioissa todella tajuttiin niiden merkitys muun muassa henkilöstön sitouttamisen, asiakkaiden tapaamisen ja luottamuksen rakentamisen vinkkelistä. Nyt tapahtumien arvo ymmärretään paremmin ja ne ovat entistä suosituimpia”, Timo Aalto jatkaa.

LIWLIG matkalla Pohjoismaiden ensimmäiseksi hiilineutraaliksi tapahtumamarkkinointitoimistoksi

Pohjoismaiden suurimpana tapahtumamarkkinointitoimistona LIWLIG haluaa olla edelläkävijä tapahtuma-alan vastuullisuudessa. Esimerkiksi yhtiön omaan toimintaan ja toimistoihin liittyvä hiilijalanjälki on jo hiilineutraali. Lisäksi noin 50 prosenttia yhtiön järjestämistä asiakastapahtumista kompensoidaan jo, ja tavoitteena on kompensoida 100 % vuoteen 2025 mennessä. Yhtiö on myös kehittänyt vastuullisempaa tapahtuman järjestämistä helpottavia työkaluja. LIWLIG tarjoaa myös ainoana pohjoismaisena tapahtuma-alan toimijana päästölaskurin tapahtumien ilmastovaikutuksen laskemiseksi. Lisäksi yhtiöllä on tapahtumamateriaalien uusiokäyttölaskuri, jolla voidaan laskea kuinka paljon materiaaleista voidaan kierrättää ja uudelleenkäyttää. Laskurit ovat käytettävissä yhtiön verkkosivuilla.

“Jokaisen toimialan on tehtävä osansa ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Me LIWLIGillä haluamme olla tapahtuma-alan vastuullisuuden edelläkävijä ja edistää kestävää kehitystä konkreettisilla ratkaisuilla ja teoilla. Ajat, jolloin tapahtumamateriaalit heitettiin roskiin yhden käyttökerran jälkeen, ovat onneksi ohi – nykyään yhä suurempi määrä materiaaleja voidaan kierrättää ja käyttää uudelleen”, Timo Aalto summaa. Lisätiedot: Timo Aalto Toimitusjohtaja, TAPAUS Oy timo.aalto@tapaus.fi +358 400 801 205 www.tapaus.fi LIWLIG Group Oy on Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointitoimisto, johon kuuluvat Suomen markkinajohtaja TAPAUS Oy , Ruotsin markkinajohtaja Eventyr Nine Yards, sekä norjalainen 6.Sans ja tanskalainen Welcome. Konsernissa työskentelee 260 intohimoisesti työhönsä suhtautuvaa kokemuksellisen markkinoinnin ammattilaista. LIWLIG on erikoistunut erilaisten fyysisten sekä virtuaalisten tapahtumien järjestämiseen Pohjoismaissa sekä globaalisti. Yhtiö suunnittelee ja toteuttaa asiakas-, henkilöstö-, kuluttaja-, vaikuttaja- ja sidosryhmä tapahtumia, messuja sekä tekee kiinteiden tilojen, kuten showroomien tilasuunnittelua. LIWLIG järjestää vuosittain yli 1 000 tapahtumaa, joita on toteutettu jo lähes 50 maassa. www.liwlig.com

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

Parhaat vinkit onnistuneisiin ja vaikuttaviin henkilöstötapahtumiin, joilla aikaansaat mitattavia tuloksia

5/9/2023

Olit sitten järjestämässä strategian lanseerausta, vuosijuhlaa, kick-offia tai pikkujouluja, olemme koonneet muutamia onnistuneen henkilöstötapahtuman periaatteita, joita ei kannata sivuuttaa.

Tapauksen asiakaskokemuspelissä kaikki voittavat

18/8/2023

“Tapauksen Rakkaudesta lajiin” -asiakaskokemuspelin tavoitteena on tehostaa uuden asiakaskokemusmallin omaksumista, edistää parhaiden käytäntöjen jakamista työntekijöiden kesken sekä tarjota hauskoja yhteisiä hetkiä.

GYRO osaksi pohjoismaista tapahtumamarkkinointi- toimistoa Liwlig Groupia

26/6/2023

Liwlig Group hankki enemmistöosuuden arvostetusta norjalaisesta tapahtumayrityksestä Gyro AS:stä vahvistaakseen asemaansa markkinoilla ja laajentaakseen palveluitaan. Jännittävä siirto Pohjoismaiden johtavalle toimistolle.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI // ME TEEMME TAPAHTUMISTA TAPAUKSIA

YHTEYSHENKILÖT