6/4/2023

Brändikokemukset - Osa 1

undefined

Kohderyhmän / Kuluttajan huomion herättäminen visuaalisin keinoin

Viisiosaisessa blogisarjassa avaamme Tapauksen ammattilaisten ajattelua siitä, mitä elementtejä brändikokemuksien suunnittelussa ja toteutuksessa tulisi huomioida, ansaitaksemme sekä kuluttajan huomion, että sitoutumisen brändiä kohtaan.

Blogisarjan ensimmäisessä osassa kerron visuaalisuuden tärkeydestä yhtenä merkittävänä tekijänä huomion herättäjänä ja mielikuvien, sekä tunnettuuden luomiseksi brändikokemuksessa. Parhaimmillaan brändikokemus on erottautumiskeino kilpailijoista, joka jättää pitkän muistijäljen, sekä lisää sitoutuneisuutta esillä olevaa brändiä kohtaan.

Kuluttajan kiinnostuksen herättäminen visuaalisin keinoin

Kuluttajan huomion herättämisessä visuaalinen aspekti on usein ensimmäinen askel kokonaisvaltaisen brändikokemuksen luomisessa ja seuraavaksi avaan syitä, miksi tämä aspekti on nykymaailmassa erityisen merkittävässä roolissa.    Nykypäivänä elämä on täynnä ärsykkeitä, jotka varastavat huomiomme missä ja milloin tahansa. Siitä huomiosta kilpailevat kaikki. Olemme tottuneet aivojemme jatkuvaan viihdyttämiseen, jota on saatavilla digitaalisena tuotteena käsissämme aina ja kaikkialla. Haasteena onkin, kuinka herättää kuluttajan huomio, saada heidät saapumaan brändin äärelle ja kokemaan palvelun tai tuoteen erinomaisuus kilpailijoihinsa verrattuna. Autenttisuuden ja elämyksellisen kokemisen tarve on lisääntynyt kuluneiden vuosien aikana, jolloin digitaaliset palvelut, sekä alustat ovat ottaneet valtavia kehitysaskeleita. Samalla nämä palvelut vaivihkaa valloittavat yhä suurempia alueita elämässämme.

Huomion herättämisen myötä kiinnostus vaihtuu brändikohtaamiseksi

Asiakkaan huomion herättämiseen on aikaa noin 2 sekuntia. Tuona aikana onnistunut ja erottuva visuaalinen kokonaisuus usein tuottaa tulosta, kun puolestaan tavanomainen ja yllätyksetön toteutus jää usein huomiotta. Jo ensi silmäyksellä toteutuksen on luvattava jotain sellaista, joka poikkeaa muista helposti saatavilla olevista viihdykkeistä. Usein tällainen toteutus antaa lupauksen elämyksestä, joka poikkeaa totutusta arkisesta kokemuksesta. Vaikuttava visuaalinen kokemus on muutakin kuin printtipintaa ja digisisältöä. Se on taitavasti suunniteltu eheä kokonaisuus, joka noudattelee brändiä ja puhuttelee kohderyhmäänsä.

Onnistunut visuaalinen kokonaisuus

- Noudattaa brändin visuaalista ilmettä, usein rohkeasti, värikkäästi ja somistuksellisesti - Houkuttelee paikalle oikean kohderyhmän - Saa kokijan suosittelemaan brändiä läheisilleen - Innostaa kokijan jakamaan kokemuksen sosiaalisessa mediassa, jolloin hän toimii brändin suosittelijana yleisölleen - lujittaa kokijan suhdetta brändiin jättäen pidempikestoisen muistijäljen - luo mitattavia tuloksia

Reija Forss B2C Creative

REFERENSSI: Maailmalta: Gentle monster Stores

Hyvänä esimerkkinä maailmalta haluan nostaa Gentle Monsters -brändin, joka pelkän “tavaran” lisäksi tarjoaa brändin imagoon sopivaa kohderyhmää kiinnostavaa tarinaa ja syvempää elämyksellistä sisältöä upeiden visuaalisten toteutuksien, sekä elämyksien kautta. Tämän myötä kuluttaja samaistuu vahvemmin brändiin ja fokus siirtyy pelkästä tuotteiden kohtaamisesta brändikohtaamiseksi.

LIWLIG Group Oy ostaa pohjoismaiden johtavan norjalaisen luksustapahtumien järjestäjän Off Piste AS:n

15/4/2024

LIWLIG Groupin yrityskauppa avaa konsernille kokonaan uuden segmentin pohjoismaisilla markkinoilla – valtaosa norjalaisen Off Piste AS:n asiakkaista on varakkaita yksityishenkilöitä Norjasta, Ruotsista ja maailmalta

Brändikokemukset - Osa 4

23/2/2024

Blogisarjan neljännessä osassa pohdimme, miten brändikokemusta voidaan pyrkiä syventämään aistihavaintojen ja oppimisen tasolta aitoon tunneyhteyteen.

Brändikokemukset - Osa 3

6/10/2023

Viisiosaisen blogisarjan kolmannessa osassa kerromme kuinka hyvin tehty brändikokemus ohjaa ja kouluttaa ihmisten toimintaa.

Parhaat vinkit onnistuneisiin ja vaikuttaviin henkilöstötapahtumiin, joilla aikaansaat mitattavia tuloksia

5/9/2023

Olit sitten järjestämässä strategian lanseerausta, vuosijuhlaa, kick-offia tai pikkujouluja, olemme koonneet muutamia onnistuneen henkilöstötapahtuman periaatteita, joita ei kannata sivuuttaa.

Tapauksen asiakaskokemuspelissä kaikki voittavat

18/8/2023

“Tapauksen Rakkaudesta lajiin” -asiakaskokemuspelin tavoitteena on tehostaa uuden asiakaskokemusmallin omaksumista, edistää parhaiden käytäntöjen jakamista työntekijöiden kesken sekä tarjota hauskoja yhteisiä hetkiä.

GYRO osaksi pohjoismaista tapahtumamarkkinointi- toimistoa Liwlig Groupia

26/6/2023

Liwlig Group hankki enemmistöosuuden arvostetusta norjalaisesta tapahtumayrityksestä Gyro AS:stä vahvistaakseen asemaansa markkinoilla ja laajentaakseen palveluitaan. Jännittävä siirto Pohjoismaiden johtavalle toimistolle.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI // ME TEEMME TAPAHTUMISTA TAPAUKSIA

YHTEYSHENKILÖT