Valtra julkisti 70-vuotisjuhlansa kunniaksi useita uuden sukupolven tuotteita. Pandemian vuoksi
ihmiset eivät voineet tulla traktoreiden luo, joten veimme traktorit ihmisten koteihin.
Kutsuimme asiakkaat, jälleenmyyjät ja lehdistön maailmanlaajuiseen virtuaalitapahtumaan, jossa
Hollywood-tason tuotanto kohtasi dynaamisen tarinankerronnan ja yleisön osallistamisen.
Viihteellisen show’n lisäksi avasimme toistamiseen virtuaalisen näyttelyn, jossa tuotteisiin saattoi tutustua rauhassa
havainnollisessa 3D-maailmassa.
Tärkeimmät tulokset
TULOS: 249 kaupallista liidiä tapahtuman seurauksena
Miksi tulos on hyvä?
Vertailun vuoksi, Valtra järjesti vuonna 2018 Hollannissa 10 päiväisen lanseeraustapahtuman, joka ei
tuottanut välittömiä kaupallisia vaikutuksia. Nyt saavutimme merkittävät tulokset 60 minuutin
virtuaalitapahtumalla. Tämä tarkoittaa yli 4 kaupallista liidiä minuutissa.
Miten tulokseen päästiin:
Varmistimme Salesforce-integraatiolla, että jokaisella kiinnostuneella oli helppo jättää
yhteydenottopyyntö Valtralle. Digitaalisessa tapahtumassa reitti kiinnostuksesta toimintaan on
lyhyempi kuin fyysisessä.
TULOS: Tapahtumaan osallistui 175 journalistia, jotka julkaisivat 69 artikkelia ensimmäisenä
päivänä
Miksi tulos on hyvä?
Vastaavas fyysisessä tapahtuma tuotti 100 lehdistökontaktia 10 päivän aikana
Miten tulokseen päästiin:
Tiivis formaatti ja virtuaalinen osallistuminen madaltavat kynnystä osallistua. Valtra oli myös
aiemmalla virtuaalitapahtumallaan osoittanut osaavansa tehdä poikkeuksellisen laadukkaita
tapahtumia.
MUITA TULOKSIA:
– Tapahtumaan osallistui 5 709 asiakasta ja 1 025 jälleenmyyjää ympäri maailman.
– YLE julkaisi erikoisartikkelin Valtran 70-vuotisjuhlan kunniaksi.
– Saimme huikean palautteen osallistujilta, esimerkiksi: ”Great event! This is the best online event I’ve
attended so far.” Emme rohkene olla eri mieltä – ja suosittelemme katsomaan tapahtumavideon alta.
TAPAUS-tiimi
Account Manager: Minna Vilkko
Executive Producer: Taru Suokas
Producer: Linda Ahonen, Sofia Hagan
Junior Producer: Ella Matula
Creative Director: Lauri Vassinen
Designer: Arttu Kallio, Petri Rantonen, Jomi Kyllönen