Onko koronan jälkeisessä maailmassa sijaa messuille? Kyllä on. Ja jos et usko meitä, usko Kantar TNS:n tuoretta tutkimusta, jonka mukaan 92 % kävijöistä haluaa vierailla messuilla paikan päällä. Tällä hetkellä (4/2022) jo 83 % aiemmin messuilla käyneistä suomalaisista olisi valmis lähtemään tapahtumiin.
Asiakkaita, ammattitaitoa ja yllätyksiä
Messut ovat joustava markkinoinnin laji. Tavoitteet voivat painottua brändimielikuvan luonnista asiakassuhteiden ylläpitämiseen, lanseerauksiin ja suoranaiseen myyntiin. Messuille osallistuminen on myös tapa ylläpitää omaa ammattitaitoaan ja pysyä kartalla oman alan asioista, niin näytteilleasettajille kuin vieraillekin.
Asiakkaamme ovat nostaneet esille myös messujen yllätyksellisyyden: siinä missä internetistä etsitään ratkaisuja vain tarpeeseen, messuilla on mahdollisuus kohdata asiakkaita, jotka eivät olisi muuten koskaan pitäneet näytteilleasettajaa vaihtoehtona. Vain sellaisilla keskusteluilla on väliä, jotka käydään, ja messut tarjoavat näihin tilaisuuden. Vaikka maailma on muuttunut, merkittävät messut ovat tapahtumia, joista pois jääminen voi jopa herättää kysymyksen, onko yrityksellä kaikki hyvin.
Aidosti todennettavia tuloksia
Messuilla siis kannattaa olla, joten panostuksesta kannattaa ottaa kaikki irti. Kuten kaikessa markkinoinnissa, ensimmäinen kysymys on: miksi. Meidän mielestämme heti toisen kysymyksen tulisi olla, miten onnistuminen todennetaan. Oikein asetetut tavoitteet ja keinot seurata niiden toteutumista on myös messunäkyvyyden suunnittelun pohja meillä Tapauksella.
Tarjoamme kokonaisvaltaista palvelua messuille aikoville, niin Suomessa kuin ulkomailla. Olemme mielellämme mukana sekä suunnittelussa että toteutuksessa, siis kaikessa, ideasta jalkautukseen ja seurantaan. Karkeasti osaamisemme voi jakaa kolmeen osaan:
1) Konsepti ja kohderyhmä, eli kantava teema ja sen vaikutuksen mittaaminen
2) Brändi-imagon jalkautus, eli kävijäpolku ja -kokemus alusta loppuun saakka
3) Tuotanto ja toteutus, eli se kun kaikki hoituu sovitusti
Tapaus on kansainvälinen messujen huippuosaaja. Suuri koko ei tarkoita jäykkyyttä ja persoonattomuutta, vaan pikemminkin helppoutta, riskittömyyttä ja laatua. Lisäksi vastuullisuus on tekemisemme ytimessä myös messuissa.
Messut ovat niin ainutkertainen tilaisuus, että niiden toteuttaminen kannattaa uskoa sellaiselle, joka hoitaa homman kotiin. Me hoidamme.
Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä:
Salla Komulainen, liiketoimintajohtaja, TAPAUS
p. 040 525 3608