Tapahtuma-alalla on käynnissä alan historian suurin murros koronaviruksen synnyttämän digiloikan ja kokoontumisrajoitusten myötä. Tapahtumat ovat siirtyneet verkkoon ja kohtaamiset muuttuneet virtuaalisiksi. TAPAUS Oy näkee fyysisten ja virtuaalitapahtumien hybridien olevan alan uusi normaali ja avaa oman kuvausstudion toimistonsa yhteyteen. Yritysten tarve kohdata asiakkaansa, henkilöstönsä, kumppaninsa tai kuluttajansa ei ole koronarajoitusten myötä loppunut, vaan patoutunut. Siksi virtuaalitapahtumille on nyt suuri kysyntä.
– Reagoimme jo varhaisessa vaiheessa koronapandemiaan ja teimme heti strategisen päätöksen satsata täysillä virtuaalisiin kohtaamisiin. Se, mikä silloin oli suuri riski, on nyt osoittautunut onnistumiseksi. Oman studion avulla pystymme paremmin vastaamaan tähän kysyntään sekä toteuttamaan myös hybriditapahtumia tulevaisuudessa, toteaa TAPAUS Groupin toimitusjohtaja Timo Aalto.
TAPAUS on parin viimeisen kuukauden aikana muuttanut usean fyysisen tapahtuman virtuaaliseksi: yhtiökokouksia, avainasiakastapahtumia, seminaareja, palkintogaaloja ja jopa henkilöstöjuhlia. Asiakkaiden palaute ja kokemus on ollut todella positiivinen. Virtuaalitapahtumien avulla asiakasyritykset ovat saavuttaneet uusia globaaleja yleisöjä, moninkertaistaneet osallistujamääriä, hankkineet kontakteja uusilta markkinoilta, sekä vahvistaneet yrityskulttuuriaan, työnantajamielikuvaansa ja sitoutuneisuutta.
– Virtuaalisten kohtaamisten avulla haasteellinen tilanne onkin kääntynyt aivan uudeksi mahdollisuudeksi asiakkaillemme menestyä. Erityisesti digitaalisessa ympäristössä toimivat yritykset, kuten pelitalot, teknologiayritykset ja aineettomia palveluita tarjoavat yritykset, ovat olleet ensimmäisiä kokeilijoita – ja voittajia tässä virtuaalitapahtumien murroksessa, kertoo Timo Aalto.