Messusuunnittelu 

Messusuunnittelu - Messut ovat monin tavoin ihanteellinen ympäristö yrityksille, koska kohderyhmäseulonta on usein jo tehty – messuille hakeutuvat ihmiset, jotka valmiiksi ovat kiinnostuneita aihepiiristä. Koska messut ympäristönä ovat niin erinomaiset yrityksille, ei ympäristön tarjoamaa suurta potentiaalia kannata heittää hukkaan kehnon valmistautumisen ja huolimattoman ennakkosuunnittelun takia.

Miksi messusuunnittelu on tärkeää

Messuille osallistuminen on yritykseltäsi investointi, jolle halutaan tuottoa. Rahallinen tuotto ei ole ainoa tärkeä onnistumisen mittari – verkostoituminen, kuten uudet jälleenmyyjät ja sijoittajat sekä potentiaaliset uudet asiakkaat ovat yhtä lailla tärkeitä mittareita.

Messuille osallistuessa on syytä asettaa tarkat ja selkeät tavoitteet siitä, mitä messuille osallistumisella halutaan saavuttaa. Tavoitteiden saavuttamista on sitä selkeämpi jälkikäteen mitata, mitä yksityiskohtaisemmin tavoitteet on asetettu. Messusuunnittelu tekee tavoitteisiin pyrkimisestä johdonmukaisempaa ja on siten myös tuloksellisempaa.

Messusuunnittelu ammattilaisen tekemänä

Messusuunnittelun ammattilainen kuuntelee, mitä haluat messuille osallistumisella tavoittaa. Tavoitteiden ja toiveiden pohjalta suunnitellaan toteutus, joka mahdollistaa tavoitteiden saavuttamisen ja ylittämisen. Monella erilaisella seikalla vaikutetaan siihen, kuinka onnistuneeksi messutoteutus voidaan lopulta arvioida. Messuosaston visuaalinen ilme ja rakenne, tavat osallistaa messuvierailijat sekä keinot esitellä yrityksen laatimaa sisältöä ovat kaikki tällaisia seikkoja.

Onnistunut messusuunnittelu mahdollistaa erottautumisen

Yksi haastavimmista asioista onnistuneessa messuille osallistumisessa on muista näytteilleasettajista erottautuminen. Tässä kohtaa messusuunnittelun ammattilainen osaa auttaa. Rohkea lähestymistapa, tieto alan uusimmista toteutusmahdollisuuksista ja –ratkaisuista ja avoin keskusteluyhteys yrityksesi kanssa mahdollistavat toteutuksen, jolla erotut eduksesi kilpailijoista ja jäät potentiaalisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden mieleen.

Mitä ottaa huomioon suunnitteluvaiheessa?

Messusuunnittelu kannattaa toteuttaa messuille asetettujen tavoitteiden mukaan: haluatko edistää myyntiä, lisätä tunnettuutta, lanseerata uuden tuotteen tai palvelun, vahvistaa yrityksesi brändiä tai luoda kontakteja ja verkostoitua? Tavoitteet määrittävät, millaista konseptia messusuunnittelussa lähdetään työstämään. Tavoitteesi ovat tärkeät tekijälle, joka auttaa ja toteuttaa yrityksellesi messusuunnittelun.

Miksi valita TAPAUS?

  • Saat käyttöösi luovat ja rohkeat messusuunnittelun ammattilaiset
  • Tapaus tarjoaa alan parasta palvelua
  • Vahva osaaminen ja ammattitaito
  • Näkemyksellistä ja ennakkoluulotonta messuosastojen suunnittelua
  • Erinomaisia referenssituotantoja messusuunnittelusta

messusuunnittelu airbus osasto

Katso tarkempi casekuvaus AIRBUS

Messusuunnittelu - TAPAUS - Ota yhteyttä!