Messusuunnittelu

Messusuunnittelussa tavoite ratkaisee toteutuksen

TAPAUS on kohtaamistoimisto, joka uskoo menestyvän bisneksen syntyvän ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta. Juuri tästä on kyse myös messusuunnittelussa. Tämä tapahtumien laji, jota jotkut pitävät jopa tylsänä, on meidän mielestämme yksi hienoimpia tilaisuuksia luoda erottuvia konsepteja ja ennakkoluulottomia toteutuksia, jotka antavat arvoisensa puitteet viihtymiselle ja bisnekselle.

Verrattuna moneen muuhun myyntitilanteeseen, messusuunnittelun lähtökohta on erilainen: ostohalukkuutta ei tarvitse selvittää, sillä messuille hakeutuvat ihmiset, jotka valmiiksi ovat kiinnostuneita aihepiiristä. Tämä ei tietenkään tarkoita, että homma hoituisi itsestään, mutta messusuunnittelussa voidaan keskittyä timanttiseen sisältöön eikä tuotteen olemassaolon oikeutuksen todistamiseen.

Kun tiedät mitä haluat, saat sen

Messuilla ihmisten ja yritysten välillä tapahtuu poikkeuksellisen paljon kohtaamisia, ja usein menestyksellisen kumppanuuden taustalla on, että ”törmättiin messuilla”. Tämä ei tarkoita, että messusuunnittelua lähdettäisiin tekemään takki auki. Tavoitteeksi ei riitä ”hyvä pöhinä” – ellei sille ole olemassa luotettavaa mittaria.

Juuri mitattavuus helpottaa tavoitteenasettelua ja muodostaa eron arvailun ja oikean messusuunnittelun välillä. Jos haluat myydä, keskity siihen. Jos haluat liidejä, huolehdi, että kaikki ennakkoviestinnästä osaston ulkoasuun ja ohjelmanumeroihin tukevat tätä tavoitetta. Jos lanseeraat uuden tuotteen, älä piilota sitä nurkkaan korporaatiologon taakse vaan nosta se sankarin asemaan. Olipa kyse työnantajamielikuvasta tai kumppanuuksien etsimisestä, messusuunnittelussa täytyy olla hyökkäysstrategia, ja osasto ilman tavoitteita ei varmasti johda mihinkään, mistä olisi jälkipolville kerrottavaa.

Messusuunnittelu à la TAPAUS

Me olemme auttaneet lukuisia asiakkaitamme messusuunnittelussa. On tärkeä tähdentää, että meille messusuunnittelu tarkoittaa paljon enemmän kuin vain näyttävää ständiä. Osaamme toki suunnitella ja rakentaa hienoja osastoja, mutta vielä tärkeämpää on koko messuasiakkaan polun huomioiminen aina kutsusta kiitokseen.

Tutustu edustaviin esimerkkeihin Tapauksen messusuunnittelusta ja jos haluat tietää enemmän, ota yhteyttä.

hannu.huttunen@tapaus.fi 0500 482 454

Copyright © 2019 TAPAUS