B2B-tapahtuma tukee liiketoimintaa ja vahvistaa hyvää yrityskuvaa – myös sisäisesti

Yhdessä Tapauksen kanssa järjestettävä Koeajopäivä on LeasePlanin vuoden odotetuin tapahtuma – niin tapahtuman vieraiden, kumppanien kuin oman henkilöstönkin mielestä.

#

LeasePlan Finland Oy on yritysautojen hallinnointi- ja rahoitusyhtiö, joka järjestää vuosittain lukuisia tapahtumia sekä asiakkailleen, kumppaneilleen että omalle henkilöstölleen.

Vuoden suurin asiakastapahtuma

Toistuvista tapahtumista suurin on vuosittain järjestettävä Koeajopäivä, jossa kohtaavat LeasePlanin asiakasyritysten työsuhdeautoilijat, autoliikekumppanit ja LeasePlanin oma henkilöstö. Jo 15. kertaa järjestettävän Koeajopäivän tapahtumapaikka oli tänäkin vuonna Espoon Barona Areena, jonne kokoontui huhtikuussa huimat 2000 autoilusta kiinnostunutta osallistujaa.

- Kumppaneillemme Koeajopäivä on loistava tilaisuus esittäytyä suurelle joukolle autoilijoita. Ja työsuhdeautoilijoiden näkökulmasta on tietysti äärimmäisen näppärää ja ajankäytöllisesti tehokasta, kun voi koeajaa useampia eri automerkkejä ja –malleja samassa tapahtumassa, kuvailee LeasePlan Finlandin markkinointipäällikkö Krista Saarto.

#

Vuoden paras työpäivä

Tapahtuman pääosassa ovat tietysti kutsuvieraat sekä kumppanit, mutta samalla se rakentaa myönteistä työnantajakuvaa.

– Koeajopäivänä erään työntekijän Facebook-status kuului näin: ”Vuoden paras työpäivä tulossa”. Tapahtuman arvostus sisäisesti näkyy myös oman henkilöstön osallistumisessa: Koeajopäivään ilmoittautuu töihin aina lukuisa joukko leaseplanilaisia, ja mukaan tullaan jopa lomanvietosta, Saarto iloitsee.

Hänen mukaansa henkilöstön kohtaamiset LeasePlanin kumppanien ja työsuhdeautoilijoiden kanssa parantavat yhteistyötä ja antavat mahdollisuuden arvioida omaa työtä ja yrityksen toimintaa uudesta näkökulmasta. Kokemusten jakaminen sidosryhmien kanssa inspiroi, ja parhaimmillaan tapahtumien nostattama innostus välittyy päivittäiseen työhön.

– Innostus lisää luovuutta ja se on tietysti yrityksen etu, että ihmiset haluavat kehittää ja synnyttää uutta. Lisäksi onnistuneen tapahtuman jälkeen moni työntekijämme on sanonut olevansa ylpeä siitä, että saa olla LeasePlanilla töissä. Ja kun ihminen on ylpeä työpaikastaan, hän kertoo siitä eteenpäin – työnantajakuvan kannalta se on parasta mahdollista markkinointia, Saarto toteaa. 

#

”Avoimuus on menestyksekkään kumppanuutemme avain”

LeasePlan ja Tapaus ovat tehneet yhteistyötä jo vuosien ajan, ja takana on useita kymmeniä onnistuneita tapahtumia. Saarto arvioi, että pitkään jatkuneen kumppanuuden resepti on keskinäinen avoimuus ja luottamus.

– Tunnemme toisemme hyvin eikä meillä ei ole tarvetta kierrellä ja kaarrella. Mitä enemmän olen Tapauksen kanssa tehnyt, sitä paremmin homma rokkaa.

Yritys:

LeasePlan Finland Oy on yritysautojen hallinnointi- ja rahoitusyhtiö, joka tarjoaa yrityksille erilaisia leasing-palveluita ja ratkaisuja. Sen asiakkaita ovat yritykset ja organisaatiot, joiden autokantaan kuuluu yli 10 ajoneuvoa. LeasePlan Finlandilla on runsaat 500 asiakasyritystä, joissa on yhteensä 21 000 leasing-auton käyttäjää. Yritys on osa hollantilaista LeasePlan Corporationia, joka toimii yhteensä 32 eri maassa.

2.9.2015