Inspiroidu

Me Tapauksella haluamme olla eturintamassa rakentamassa maailmaa, jossa ihmisten välinen vuorovaikutus luo yritysten menestystarinoita. Siksi seuraamme valppaasti, mitä ympärillämme tapahtuu ja kerromme havainnoistamme eteenpäin. 

#

Miksi ostaa suomalaiselta firmalta messut Singaporeen?

Oikeastaan ensin on kysyttävä, keneltä ylipäätään kannattaa ostaa messuosaston toteutus. Siihenhän oikeita vastauksia ovat esimerkiksi: Siltä, joka ymmärtää yritystäsi, sen tarkoitusta ja tavoitteita parhaiten. Siltä, johon luotat ja jonka kanssa on sujuvaa tehdä töitä. Siltä, jonka toteutukset vastaavat toiveitasi ja tavoitteitasi.

Lue koko juttu ›

#

Messuilla olemisen vaikeus eli mitä siitä opimme

Tykkään siitä elämänfilosofiasta, jossa häviäminen on mahdotonta. Huonomminkin menestyessään on aina oppia tarjolla. Tällä kertaa oppia käytiin hakemassa Nordic Business Forumista, johon osallistuimme omalla ständillä.

Lue koko juttu ›

#

Messuilla pelkkä ständi jättää vierailijan polun vajaaksi

Yrityksemme kivijalka on erilaisten tapahtumien toteuttaminen. Kun siitä vinkkelistä katselee messuja – niin kotimaassa kuin suuressa maailmassa – huomaa monia hyviä käytäntöjä, joita voisi vielä vahvemmin viedä messutekemiseen. Yksi niistä on asiakkaan polku.

Lue koko juttu ›

#

Virtuaalitapahtuma on tehokasta sisäistä viestintää ja yhteyden luomista

Miten luodaan yhteenkuuluvuutta, kun ollaan hajallaan? Kuinka eri puolille maailmaa sironneet toimistot saadaan tuntemaan olonsa yhtä tärkeäksi?

Lue koko juttu ›

#

Vuoden bisnespukeutuja 2017

Tyylikäs pukeutuminen on meille kaikille tuttu tapa korostaa persoonaamme, ja se on myös loistavaa bisnestä. Erottuaksemme bisnespukeutujien joukosta, panostamme päivittäiseen pukeutumiseemme yhä enemmän. Nyt selvitetään, kuka on lopulta erottuvin ja tyylikkäin – me olemme päättäneet palkita Suomen parhaat bisnespukeutujat.

Lue koko juttu ›

#

Vaikuttava virtuaalitapahtuma ja ikuinen wow’n vaikeus

Kuinka rakentaa kerta toisensa jälkeen asiakastapahtuma, joka herättää osallistujissa wow-elämyksen? Yksi mahdollisuus on ottaa mukaan uudet teknologiat ja rakentaa huomiota herättävä virtuaalitapahtuma.

Lue koko juttu ›

#

Virtuaalitapahtuma yhdistää ihmiset matkojen takaa

Digitalisaatio tekee maailman pienemmäksi, mikä on tietysti hyvä uutinen etenkin niille yrityksille, joiden henkilöstö ja asiakaskunta ei rajoitu yhteen kaupunkiin, maahan tai edes maanosaan.

Lue koko juttu ›

#

TAPAUS-Akatemia

Hyvällä palvelulla ei pitkälle pötkitä. Satsaaminen hyvään palveluun on kuin satsaisi mauttomaan ruokaan. Kyllä se asiansa hoitaa, mutta ei niitä hetkiä muistella. Miksi näin?

Lue koko juttu ›

#

Markkinointia vai edustusta?

Jos et jaksa lukea koko juttua, niin tässä asia pähkinänkuoressa: Jos kuitissa lukee Teatterin VIP ja päätä särkee, alvia ei saa vähentää ollenkaan ja tuloverotuksessakin vain 50 pinnaa. Tämähän me tiedettiin, eikö vain? Jos olet järjestänyt tapahtuman ja olosi on inspiroitunut, olet oppinut uutta, tutustunut uusiin ihmisiin ja jopa ajanut itse kotiin, saat vähentää 100% sekä arvonlisäveroverotuksessa että tuloverotuksessa. Mieti sitä.

Lue koko juttu ›

#

Tervetuloa Linda, Saana ja Noora!

Uudet rekrymme vankistavat entisestään tuotantoamme messu-, kuluttaja-, ja yrityspuolella.

Lue koko juttu ›

#

TAPAUS vahvistaa jälleen tuotantoaan

Tuotannossamme aloitti tänään kaksi uutta henkilöä, kun Mira Rautiainen ja Mikko Suomi ilmoittautuivat palvelukseen.

Lue koko juttu ›

#

Tapahtumataikuri

"Isoin ongelma on se, että ei uskalleta tehdä oman yrityksen näköistä tapahtumaa. Valitaan samat kalusteet ja samat esiintyjät. Toinen virhe on tehdä tekninen spektaakkeli, joka jättää kylmäksi." Lue Timo Aallon koko haastattelu, joka julkaistiin 9.9.2016 Markkinointi & Mainonta -lehdessä.

Lue koko juttu ›

#

Uusia vahvistuksia tiimiimme!

Tuotantoomme saatiin kaksi kovaa tekijää, kun Salla Pakaslahti ja Emma Liuski aloittivat TAPAUS-tiimissä.

Lue koko juttu ›

#

Tapahtumatoimisto TAPAUS

Lue miten Anun ensimmäinen vuosi tapahtumatoimisto Tapauksessa sujui. Tarhan tädin mukaan 3-vuotiaasta Anusta piti tulla Suomen ensimmäinen naispresidentti. Ei tullut, mutta tarhan täti taisi jo tietää, että jotain asioita täytyy tämän tytön päästä järjestämään, organisoimaan, kehittämään ja johtamaan. 26 vuotta myöhemmin olen päätynyt – ainakin tämän hetkisen elämäni - unelma-ammattiin tapahtuma-alalle tapahtumatoimisto Tapauksen huikeaan tiimiin.

Lue koko juttu ›

#

Virkistystilaisuuksien ALV-vähennysoikeus - tiesitkö tämän?

Onko teidän yrityksessä ollut epäselvyyttä siitä, minkälaiset virkistystilaisuudet kuuluvat ALV-vähennysoikeuden piiriin?

Lue koko juttu ›

#

Keskinkertaiset tapahtumat tulevat kuolemaan

Timo Aalto ennustaa, että keskinkertaiset tapahtumat tulevat kuolemaan ja ne, jotka pystyvät koskettamaan asiakasta sekä livenä että koko pitenevän elinkaaren ajan, kasvattavat merkitystään.

Lue koko juttu ›

#

B2B-tapahtuma tukee liiketoimintaa ja vahvistaa hyvää yrityskuvaa – myös sisäisesti

Yhdessä Tapauksen kanssa järjestettävä Koeajopäivä on LeasePlanin vuoden odotetuin tapahtuma – niin tapahtuman vieraiden, kumppanien kuin oman henkilöstönkin mielestä.

Lue koko juttu ›

#

Vertti Kivi - Miten inspiroiva tila syntyy?

Sisustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co:n perustaja ja luova johtaja kertoo videolla, miten syntyy inspiroiva tila.

Katso video ›

#

Tapahtui kerran Hudson-joella

Kun tapahtumapaikaksi buukattu laiva ajaa karille ja vaurioituu käyttökelvottomaksi, aiheuttaa se päänvaivaa projektin työryhmälle. Vaikeuskerrointa lisää se, kun karilleajo tapahtuu Vapaudenpatsaan edessä, New Yorkin Hudson-joella kaksi viikkoa ennen h-hetkeä. Miten tästäkin selvittiin?

Lue koko juttu ›

YouTube
#

Tapauksen oma kenttätutkimus

Kansainvälisten tutkimusten tarjoaman informaation lisäksi teimme itse tutkimusta kentällä dokumentoimalla tapahtumia eri tavoin. Halusimme selvittää, milloin yrityksen on kannattavaa järjestää tapahtuma. Samalla saimme oivalluksia siitä, mitä niissä "oikeasti" tapahtuu ja miten lisätä vuorovaikutusta ihmisten välillä.

Katso video ›

#

Olavi Sydänmaanlakka - Voiko lumottuja hetkiä järjestää?

Mielenterveyden keskusliiton puheenjohtaja Olavi Sydänmaanlakka pohtii "lumottujen hetkien" syntyä.

Katso video ›

#

Vertti Kivi - Isän opetus

Sisustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co:n perustaja ja luova johtaja Vertti Kivi muistelee isänsä opetusta.

Katso video ›

#

Olavi Sydänmaanlakka - Lumotut hetket

Mielenterveyden keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka on omimmillaan kasvotusten ihmisten parissa. Videolla hän kertoo ”lumotuista hetkistä” – niistä kohtaamisesta, jotka ovat koskettaneet.

Katso video ›

#

Vertti Kivi - Kohtaamiseni

Sisustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co:n perustaja ja luova johtaja Vertti Kivi analysoi vaikuttavia kohtaamisia.

Katso video ›

#

Miten valitsen tapahtumalleni sopivat sosiaalisen median kanavat?

Kun olet päättänyt tapahtumasi paikan ja ajankohdan, seuraava tehtäväsi on digitaalisen presenssin luominen. Digikanavia ei kannata valita summanmutikassa, vaan tapahtumasi luonne ja kohderyhmät mielessä pitäen.

Lue koko juttu ›

#

“Jotain uutta” – jännittävimmät tilat tapahtumallesi

Oli valoisa ja kerrassaan tyyni päivä Otaniemessä keväällä 2012. Aurinko paistoi. Linnut lauloivat. Teekkarit odottivat vappuaan. Ainoa pilvi tämän täydellisen maailman taivaalla oli viheliäs ongelma nimeltä “Tila”.

Lue koko juttu ›