Brändikokemus parhaimmillaan
- Espoo
- Finland
- Retail Experiences & Showrooms
Kemppi on suomalainen, globaalisti toimiva hitsausalan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Lahdessa.
Pääkonttori, joka sijaitsee noin 15 minuutin päässä Lahden keskustasta, vastaanottaa vuosittain lukuisia asiakas-, yhteistyökumppani- ja toimittajavierailuja. Vaikka suurin osa Kempin tuotannosta tapahtuu muualla kuin päärakennuksessa, Kemppi halusi luoda tilan, jossa vierailijat voivat kokea brändin sekä sen tuotteet ja ratkaisut vieraillessaan pääkonttorissa.
"Kemppi Experience Centerillä halusimme luoda tilan, joka herättää brändin eloon ja luo jokaiselle vierailijalle mieleenpainuvan ja tunnistettavan kokemuksen." – Tarja Runsten, Head of Global Marketing and Communication, Kemppi
Monikäyttöinen kokemuksellinen tila
Tila on monikäyttöinen, ja sen yhteyteen on strategisesti sijoitettu auditorio sekä muutama kokoushuone. Showroom esittelee koko Kempin maailman yhdellä käynnillä. Kokemuksen muodostavat demot, fyysiset esineet, tuotteet, tarina Kempin historiasta - kaikki yhdistettynä toimivaksi kävijakokemukseksi. "Näyttelytila yhdistää todella kauniisti tilan, sisällön ja ihmiset. Esittelemme tuote- ja palveluvalikoimaamme inhimillisellä tavalla, mutta haluamme myös yhdistää fyysisen ja digitaalisen kokemuksen." – Tarja Runsten, Head of Global Marketing and Communication, Kemppi
Yksi tila monenlaisille yleisöille – avaimet käteen -ratkaisu
Vaikka Kempin tuotteet ja ratkaisut saattavat vaikuttaa monimutkaisilta ja kaukaisilta niille, joille ala ei ole tuttu, kokemuskeskuksessa on jokaiselle jotakin: se tarjoaa lintuperspektiivin siihen, mitä Kemppi edustaa yhdellä vierailulla, ja vierailijat ovat myös innoissaan tuotteiden ja ratkaisujen konkreettisista ja käsin kosketeltavista käyttöesimerkeistä. Tila palvelee monipuolista yleisöä: asiakkaita, yhteistyökumppaneita, toimittajia, sisäistä yleisöä sekä opiskelijoita.
"Suunnittelun prioriteettina oli se, että tila tarjoaisi jokaiselle kävijälle muistettavan kokemuksen. Kokemustilojen suunnittelu on kokonaisvaltainen prosessi: on varmistettava että ’iso kuva’ ja tavoitteet saavutetaan brändikokemuksen suunnittelussa, tilasuunnittelussa ja kävijäpolun suunnittelussa mutta samalla on varmistettava, että jokainen yksityiskohta on hyvin toteutettu – käyttöliittymät, teknologiat ja tilan joka ikinen pinta.” - Hannu Huttunen, Account Director, TAPAUS
Kemppi Experience Centeriissä TAPAUS toimitti Kempille avaimet käteen -ratkaisun, joka kattoi kaiken brändikokemuksen, tilan, esittelypisteiden ja käyttöliittymän suunnittelusta teknisiin toteutuksiin, rakentamiseen ja pintojen viimeistelyihin asti.
Muokattavuus pidentää elinkaarta
Kemppi Experience Center avattiin vuonna 2023 ja on suunniteltu modulaariseksi, muokattavaksi tilaksi, jota Kemppi voi päivittää ja kehittää uusien tuotteiden lanseerauksen myötä ja kun uusia tarpeita ilmenee. Kaikki digitaalinen sisältö on päivitettävissä ja tila mahdollistaa tuotekierron sitä mukaan, kun uusia tuotteita julkaistaan ja ne halutaan sijoittaa pääpaikoille. Tila tulee palvelemaan Kemppiä ja sen vierailijoita vielä monien vuosien ajan.
Tapauksen tiimi: Projektijohto: Hannu Huttunen Suunnittelu: Petri Rantonen, Arttu Kallio, Venla Vainio, Sanna Lukkarila, Ruusu Kangas Tilasuunnittelu: Petri Rantonen Tuotanto: Jarkko Strömberg, Johannes Emenike
Kuvat: Ville Vappula Video: Juuso Syrjä
CONTACT US
Hannu Huttunen
hannu.huttunen@tapaus.fi