Tapahtumat, messut ja tehdaskierrokset ovat olleet iso osa Valtran markkinointitoimenpiteitä aiempina vuosina ja nyt vallitsevan maailmantilanteen vuoksi näille piti löytää toinen vaihtoehto. Uudessa tilanteessa piti löytyä lopputulos, jossa yleisö pääsisi tutustumaan uusiin traktoreihin showroomin ja tehdasvierailun tapaan ja tarjota lokaatio, jossa Valtran uusi G-sarjan traktori päästäisiin julkistamaan suurelle yleisölle.
Aikataulu oli poikkeuksellisen tiivis, vain neljä kuukautta briefistä toteutukseen. Yleensä tämän kokoisia tuotantoja saatetaan suunnitella ja toteuttaa yli vuosi. Lopputuloksessa ei kuitenkaan näkynyt aikataulu millään tavalla, päinvastoin.
Valtra on järjestänyt lanseeraustilaisuuksia aiemmin livetapahtumana yli tuhatpäiselle yleisölle. Nyt lanseeraus järjestettiin ensimmäistä kertaa koskaan virtuaalisena ja tapahtuma tavoittikin parhaimmillaan yhteensä yli 14 000 katsojaa ympäri maailmaa.
Lanseeraustilaisuus järjestettiin tätä tapahtumaa varten luodussa virtuaalisessa showroomissa ja tilaisuuksia oli yhteensä kolme kappaletta; medialle, jälleenmyyjille sekä loppuasiakkaille. Valtralle oli tärkeää, että eri kielialueet otettiin huomioon ja tämän vuoksi katsoja saikin valita lähetyksen kielen yhdeksästä eri vaihtoehdosta. Kieltä sai vaihdettua halutessaan lähetyksen aikana ja katsoja sai valita oman kielensä joko tulkattuna tai tekstitettynä.
Lanseeraustilaisuuden jälkeen katsojat ohjattiin vielä virtuaaliseen showroomiin, jossa oli mahdollisuus tutustua mm. itse traktoreihin lähemmin, niiden rahoitukseen ja lisäksi sivusto sisälsi materiaalipankin lehdistölle sekä jälleenmyyjille.
Tutustu tapahtumaan ja virtuaaliseen showroomiin oheisesta videosta
Uudenlainen lanseeraustilaisuus otettiin maailmalla vastaan erittäin hyvin ja palautetta rupesi tulemaan asiakkaalle heti tilaisuuden jälkimainingeissa:
“Kiitos vielä kerran teidän koko tiimille. Vastaanotto on ollut aivan fantastista myyntitiimin, lehdistön ja oman henkilöstön keskuudessa. Ja loppuasiakkaiden kyselyt alkoivat tulemaan jo heti tapahtuman jälkeen. Tämä oli näytettä suomalaisesta asiantuntijatyöstä par excellence ja iso kiitos kuuluu teille!”
– Pamela Engels, Valtra
Pääset tutustumaan Valtran showroomiin lähemmin tästä.
Konsepti & visuaalinen suunnittelu: Tapaus
Showroomin & lanseeraussivuston toteutus: Kuubi
Lähetyksen tekninen toteutus: Bright
Tuotantotekniikka ja -tilat: Streamteam Nordic Oy
Tapauksen tiimi:
Asiakkuuspäällikkö: Minna Vilkko
Vastaava tuottaja: Taru Suokas
Tuottajat: Linda Ahonen, Annina Huovila, Ella Matula
Konseptin suunnittelu: Arttu Kallio
3D-suunnittelu: Petri Rantonen
Graafinen suunnittelu: Sanna Lukkarila, Jomi Kyllönen
Haluatko kuulla lisää tästä tapahtumasta?
Ota yhteyttä:
minna.vilkko@tapaus.fi
+358 44 988 6456