Kuinka lanseerata uusi strategia vaikuttavasti ja interaktiivisesti henkilöstön sijaitessa usealla eri mantereella sekä aikavyöhykkeellä? Löysimme haasteeseen osallistavan toteutusratkaisun virtuaalitapahtumasta ja järjestimme KONE Oyj:lle 12-tuntisen, globaalisti yli tuhat henkilöä tavoittaneen virtuaalisen strategialanseerauksen.
Helmikuussa 2017 yli tuhat konelaista ympäri maailman kokoontui Koneen uusien arvojen äärelle, virtuaalisesti. Varmistaaksemme, että jokainen konelainen pääsi osaksi tätä interaktiivista kokemusta, olimme luoneet tapahtumalle lokalisointimallin. Sen avulla pienenkin haarakonttorin neuvotteluhuoneen saattoi muuntaa helposti KONE Move Up 2 -studioksi. Etästudioista käsin työntekijät pääsivät vieraiksi tapahtumaan, jota isännöitiin Pasilan studiolta. Yhteys eri aikavyöhykkeille otettiin aamulla Kiinaan (APAC), keskipäivällä Saksaan (Eurooppa) sekä illalla Yhdysvaltoihin. Näin saatiin tuotettua kaikille sama kokemus läpi eri aikavyöhykkeiden.
Virtuaalitapahtuman viestiseinän keskustelujen ja palautteen perusteella erityisen tärkeänä konelaiset pitivät sitä, että he saivat mahdollisuuden kuulla uudesta strategiasta virtuaalisesti livenä, suoraan ylimmältä johdolta. Live-streamauksen ja interaktiivinen osallistaminen mahdollistivat tuhannen konelaisen väliset kohtaamiset ketterästi, vaikuttavasti ja mukaansatempaavasti.
Tapauksen tiimi:
Projektijohtaja: Timo Aalto
Vastaava tuottaja: Antti Kihlström
Tuottaja: Emma Liuski
Teidänkin yritykselle virtuaalitapahtuma? Kysy lisää Timolta.