KONEen operatiivinen johto kokoontuu vuosittain saman katon alle keskustelemaan yhtiön strategiasta, tulevista hankkeista sekä yhteisistä tavoitteista. Tänä vuonna yrityksen Management Meeting -tilaisuuteen osallistui noin 140 henkeä ympäri maailman. Näyttämönä toimi Helsingin Finlandia-talo.
It’s showtime!
KONE panostaa sisäisiin tapahtumiin. Kyse ei ole mistään kertavedoista tai yllätyskeikoista vaan investoinneista ja jatkuvasta kehittämisen sekä oppimisen prosessista. Suunnittelu ei koskaan käynnisty tyhjältä pöydältä.
”Panostamme näihin tapahtumiin paljon. Jokaisen tapahtuman jälkeen teemme hyvin seikkaperäisen raportoinnin, mikä toimii suunnittelun ohjenuorana, kun lähdemme rakentamaan seuraavaa tapahtumaa”, kertoo KONEen markkinointi- ja viestintäjohtaja Max Alfthan.
Jotta investoinnille saadaan vastinetta, pitää osata varautua sekä pahimpaan että parhaimpaan. ”Aina täytyy varautua. Sade ei esimerkiksi ole mikään yllätys, se on pikemminkin lähtökohta, johon pitää olla varautunut”, Max toteaa.
Täydellisessä vedossa, jokainen yksityiskohta on pohdittu sekä siirtymät harjoiteltu. ”Se vaatii joka kerta huolellista valmistautumista ja suunnittelua. Kaikki esitykset ja aikataulut harjoitellaan kunnolla etukäteen, jotta vältytään yllätyksiltä”, Max jatkaa.
Hyvä veto ja onnistunut tapahtuma toimii esimerkkinä omalle porukalle. Pelkkä sisältö ei riitä vaan puitteet ja järjestelyt myös määrittävät millainen esimerkistä tulee. Jos asiat viestitään kotikutoisesti, niin viestittävät asiat itsessään myös näyttävät kotikutoisilta.
”Hyvin valmisteltu tapahtuma kunnioittaa osallistujia ja antaa kuvan ammattimaisesta toiminnasta. Samalla tapahtuma on ikään kuin mallisuoritus maayhtiöille, jotka vievät samaa viestiä eteenpäin omissa yksiköissään”, Max toteaa.