Telia Day ONE on Telian vuoden tärkein teknologiatapahtuma, jonne IT- ja liiketoimintajohto kutsutaan kuulemaan alan uutiset, inspiroitumaan trendeistä ja keskustelemaan Telian asiantuntijoiden kanssa.
Tällä kertaa tapahtuma järjestettiin virtuaalisesti, ja onnistuimme yhdessä asiakkaan kanssa niin hyvin, että eräskin osallistuja totesi: ”– – maailmanluokan meininkiä. Wow!”. Voisimme siis hyvällä omallatunnolla hehkuttaa ummet ja lammet toteutuksen yksityiskohdista. Jos sellaista odotat, petyt*, mutta jos tapahtuman tuloksellisuus kiinnostaa, lue toki eteenpäin.
Tapahtuman tavoitteet ylitettiin, eikä se johtunut tavoitteiden keveydestä vaan siitä, että asioita tehtiin oikein.
Tärkeimmät tulokset
Tavoite: Liidien määrä X ja kaupallinen tavoite Y (l. yhdessä asiakkaan kanssa määritellyt kunnianhimoiset tavoitteet)
Miksi juuri tämä tavoite: Kaupallisia tavoitteita tukeva liidimäärä, jota pidettiin realistisena aiempien kokemusten perusteella
Tulos: Liidien määrä 120% ja kaupallinen tulos 1160% asetetuista tavoitteista.
Miten tulokseen päästiin: Asiakkaat varasivat etukäteen aikoja 15 minuutin ilmaiseen konsultaatioon Telian asiantuntijan tai myyjän kanssa kanssa. Tapahtuman tauoilla vierailla oli mahdollisuus tutustua mielenkiintoisiin palveluihin ja tuotteisiin huolella valmisteltujen demojen avulla. Lisäksi kaikkiin tapahtuman chat-kysymyksiin tartuttiin vastaamalla tai ohjaamalla keskusteluun myyjän kanssa.
Tavoite: >800 osallistujaa (B2B päättäjää)
Miksi juuri tämä tavoite: Kunnianhimoinen tavoite, jonka uskoimme olevan mahdollinen tapahtuman virtuaalisuuden takia.
Tulos: 1021 ilmoittautunutta, joista 869 osallistui. Lisäksi 191 ilmoittautunutta kävi katsomassa tallenteen ja tutustumassa demoihin jälkikäteen.
Miten tulokseen päästiin: Huolella mietitty kutsuprosessi, tapaamisten etukäteisbuukkaus ja kiinnostava ohjelma. Ilmoittautuneiden no-show oli vain 14,9 % – luku johon päästiin mm. varmistamalla jokainen sovittu tapaaminen puhelimitse etukäteen.
Tavoite: Osallistujien silmissä Telia on enemmän kuin operaattori
Miksi juuri tämä tavoite: Bisneslinjaus
Tulos: 80 % vieraista suosittelisi Teliaa kokonaisvaltaisena ICT-kumppanina
Miten tulokseen päästiin: Oikeanlainen tapahtumasisältö ja yhdenmukaisesti viestiä vievä joukko telialaisia.
Tavoite: Tapahtuman pitää parantaa mielikuvaa Teliasta myös sisäisesti
Miksi juuri tämä tavoite: Omien joukkojen pitää seistä tekojen takana
Tulos: Sisäisesti 98% telialaisista piti tapahtumaa Yrityksen yhtenäistä B2B identiteettiä rakentavana, ja Telian myyjiltä kaikkien aikojen paras palaute.
Miten tulokseen päästiin: Hyvin suunniteltu ja toteutettu sisäinen viestintä ennen tapahtumaa sekä onnistunut tapahtuma.
Muita mielenkiintoisia tuloksia
653 demokäyntiä – enemmän kuin live-tapahtumissa. Tällä kertaa myös jokainen sekunti mitattiin ja kävijä tunnistettiin, mikä loi herkullisen työkalun jälkimyynnille.
573 chat-viestiä tapahtuman aikana.
360 one2one videopuhelua tapahtuman tauoilla.
1823 lähetettyä yksityisviestiä tapahtuman aikana.
”Paras virtuaalinen seminaari johon olen osallistunut, toistaiseksi ;). Hyvä Telia!”
*) Ja toki hieman siitä toteutuksestakin
TAPAUS-tiimi:
Konsepti: Marianne Kiiski
3D-suunnittelu: Petri Rantonen, Tuomas Westerlund
Asiakkuusjohto: Jaakko Huovila
Tuottajat: Ilkka Setälä, Soile Niinikoski
Tuotantokoordinaattori: Justus Tikanoja
Tehdäänkö teillekin tuloksellinen tapahtuma? Ota yhteyttä Hannu Takalaan, niin laitetaan tavoitteet yhdessä tulille.