Rovio Plunder Party

Kun tapahtumapaikaksi buukattu laiva ajaa karille New Yorkin Hudson-joella kaksi viikkoa ennen h-hetkeä ja vaurioituu käyttökelvottomaksi, aiheuttaa se päänvaivaa projektin työryhmälle. Miten tästäkin selvittiin?

Tapahtui kerran Hudson-joella

“Minulla on todella huonoja uutisia”, kirjoitti projektijohtaja asiakkaallemme, Rovio Starsin markkinointijohtaja Robin Squirelle kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.

Projektijohtaja ja tuotantokoordinaattori olivat juuri New Yorkissa, jossa he olivat edellisenä päivänä tavanneet laivan kapteenin, North Sails –yhtiön asiantuntijan, paikallisen tapahtumatoimiston ja sopineet aluksen käytöstä, brändäyksestä ja projektisuunnitelmasta Rovion merirosvoaiheisen Plunder Pirates –pelin lanseerauksessa. Kapteeni oli esitellyt laivaa: ”Tuolta löytyy pelastusliivit, mutta niitä ei ole koskaan käytetty.”

Seuraavana päivänä, perjantai-illan oluenmaisteluristeilyllä rysähti, ja karilleajosta tuli kansallinen uutinen. Kaikki matkustajat saatiin onneksi pelastettua. Myös talk show –isäntä Conan O’Brien vitsaili aiheesta ohjelmassaan. Sillä hetkellä ei naurattanut. Meidän tapahtuma oli vaakalaudalla.

 

 

Paikallisen kumppanimme kautta saimme vinkin vanhasta espanjalaisesta 1600-luvun sotalaivareplikasta, joka oli juuri Pohjois-Amerikan kiertueella. Tämä upea purjelaiva, 40-metrinen ja valtamerikelpoinen El Galeón Andalucía, oli rakennettu Shanghain maailmannäyttelyä varten vuonna 2010.

Kuinka ollakaan, laivalla oli meidän tapahtuman aikaan 10:n päivän vapaa slotti. Aluksella kestäisi kolme päivää seilata edellisestä kohteesta New Yorkiin, me tarvitsimme sen kolmeksi päiväksi rakennusta ja tapahtumaa varten ja seuraavaan kohteeseen matkustaminen kestäisi kolme päivää. Yhdeksän päivää siis!

Muokkasimme kiireellä suunnitelmat ja brändäyksen El Galeón Andalucíaan sopiviksi. Plunder Pirates –pelin lanseeraus oli menestys ja nämä Comic Con –messujen aikaan järjestetyt juhlat olivat paikallisen suuren PR-toimiston mukaan ”perjantai-illan tavoitelluimmat juhlat”. Juhlissa kävi n. 400 vierasta ja ulkopuolella oli jatkuvasti n. 20 metrin jono.

Uskolliset kumppanit ja kollegat, jotka venyvät tarvittaessa uskomattomiin suorituksiin, käänsivät tämänkin vastoinkäymisen onnistumiseksi.

 

Tapauksen tiimi:

Account Director: Timo Aalto
Vastaava tuottaja: Antti Kihlström

Haluatko kuulla lisää tästä tapahtumasta?
Ota yhteyttä: timo.aalto@tapaus.fi, +358 400 801 205

Copyright © 2019 TAPAUS