Rovio, Burning Nest

Kun asiakas sanoo, että yllättäkää meidät ja lupaa, että ihmisten osallisuudesta ja rohkeudesta se ei kiinni jää, voi tapahtuman esikuviksi ottaa Burning Manin ja Konemetsän. Näin syntyi Burning Nest – esikuviensa tavoin mystisyyttä ja urbaaneja legendoja tihkuva metsätapahtuma, jonka suunnittelussa todellakin annettiin palaa.

Burning Nestin päätavoite oli rakentaa yhteisöllisyyttä sekä tuoda mahdollisimman hyvä fiilis työyhteisöön. ”Toivoimme, että tämä tapahtuma pysyisi mahdollisimman pitkään työntekijöiden mielessä”, kertoo Rovion johdon assistentti, Anne Tulonen-Ruikka. Sen takia tapahtuman sisältö pidettiin mahdollisimman pitkään salaisuutena ja elämyksellisiä yllätyksiä oli järjestetty pitkin iltaa.

Tapahtuma, jossa ei malta mennä nukkumaan

Burning Nestissä roviolaiset otti vastaan puolijoukkueteltoista koostuva majoitusalue sekä Tentipi-teltoilla rakennettu lounge-tila. Ohjelmaan sisältyi nimensä mukaisesti tulisia elementtejä, kuten kuumilla hiilillä kävelyä. Illan hämärtyessä osallistujat luulivat päivän jo päättyvän, kunnes yhtäkkiä koko alueen valot sammutettiin.

Osallistujakunta johdatettiin siirtymäriittiä pitkin ihan uuteen maailmaan. Hitaasti täyteen valaistukseen syttyvä psykedeelinen metsäpolku toi roviolaiset Burning Nest -lavalle jossa alkoivat metsäreivit.

Onnistuneen tapahtuman merkki on se, kun ihmiset taistelevat väkisin unta vastaan, kun eivät kerta kaikkiaan malttaisi mennä nukkumaan. Vaikka unelle periksi antavia odottivatkin muhkeat ilmapatjat, lämpöiset makuupussit ja Kettukarkit tyynyllä, silti moni tanssi aamuun asti tai vietti tunnelmallista yötä nuotion ääressä. Vielä aamulla palavan pesän seikkailijoita hellittiin palauttavalla joogalla, aamusaunalla sekä paljulla.

Kaikki tämä ihan meitä varten?

Esiintyjät, ohjelma, puitteet ja järjestelyt saivat osallistujilta paljon kehuja niin tapahtuman aikana, kuin sen jälkeenkin. ”Eniten kuitenkin lämmittää se, että henkilöstön fiilis oli hämmästyneen kiitollinen. He eivät olleet uskoa silmiään ja korviaan: onko tämä kaikki järjestetty ihan vain meitä varten?”, Tulonen-Ruikka kertoo. Mikä voisi kertoa henkilöstölle paremmin, kuinka paljon yritys heitä arvostaa, kuin luomalla elämys joka tuntuu luissa ja ytimissä asti?

Tapahtumasta liikkuu jo omia urbaaneja legendojaan. Ne ovat kaikki totta. Ehkä.

TAPAUS suunnitteli ja toteutti tapahtuman yhteistyössä Bright Finlandin kanssa.

Tapauksen tiimi:

Projektijohtaja: Caroline Korhonen
Suunnittelu: Timo Aalto, Marianne Kiiski, Sanna Lukkarila, Sini Kervinen
Vastaavat tuottajat: Joonas Patama, Janne Hakkarainen
Tuottaja: Ina Hallila
Tuotantokoordinaattorit: Justus Tikanoja, Max Laitinen
Tuotantoassistentti: Sami Vihma

Haluatko kuulla lisää tästä tapahtumasta?
Ota yhteyttä: caroline.korhonen@tapaus.fi, +358 40 556 9999

Copyright © 2019 TAPAUS