”Meille yhtiökokous on mahdollisuus osoittaa kiitollisuutta osakkeenomistajia kohtaan. Heidän yhtiönsähän tämä on”, painottaa Nesteen viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja Osmo Kammonen. ”Haluamme yhtiökokouksen olevan tyylikäs ja jossain määrin elämyksellinen tapahtuma. Kokonaisuuden pitää jäädä mieleen niin, että omistajat kokevat ylpeyttä omistuksestansa.”
Skaalautuvaa suunnittelua
Yhtiökokouksen järjestäminen poikkeaa monista yrityspuolen tapahtumatuotannoista siten, että osallistujamäärää ei voida etukäteen varmaksi tietää. Toki edelliset vuodet antavat osviittaa, mutta luku saattaa heittää sadoillakin. Vasta hieman ennen tapahtumaa tiedetään, täytyykö tapahtumapaikan seiniä Helsingin Messukeskuksessa venyttää.
Se vaatii suunnittelulta skaalautuvuutta. ”Tapahtumasuunnitelmassa täytyy olla joustovaraa ja tilan suhteen täytyy miettiä eri skenarioita. Koska kaikilla osakkeenomistajilla täytyy olla mahdollisuus osallistua, niin meidän on varauduttava kaikkeen”, kertoo Hannu Huttunen Tapaukselta.