PopSockets heitti meille haasteen. He toivoivat messuosastoa, joka olisi kuin PopSocketsin suosituin tuote PopGrip: innovatiivinen, värikäs ja helposti muokattavissa. Osaston piti olla myös vastuullinen ja uudelleenkäytettävissä messujen jälkeenkin.
Tartuimme haasteeseen innolla ja aloimme ideoimaan:
”Mitä, jos messuosasto koostuisikin paloista? Moduulien avulla osaston rakennetta voisi muokata. Hyödyntää vastuullisesti useaan otteeseen eri messuilla ja tiiviissä aikataulussa. Entä jos moduulit olisivat kuin IKEA-laatikoita? Kuljetusta varten litteitä, samankokoisia ja tiiviisti pakattavissa, mutta messuilla nopeasti käyttöönotettavia ja liikuteltavia. Ja olisihan se kiva, jos moduulit olisivat myös herkullisen värikkäitä ja leikkisiä!”
Suunnittelun lomassa 3D-suunnittelijamme Tuomas piirsi ajatuksensa paperille ja siitä se sitten lähti.
Syntyi PopSockets-brändin muotokieltä ja visuaalisuutta mukaileva modulaarinen messuosasto, joka kiersi tiiviissä tahdissa kolmet eri messut kolmen viikon sisällä: Dusseldorfista Lontooseen ja Lontoosta Pariisiin. Ja neljännet messut ovat ihan kohta edessä.
Kirsikkana kakun päällä oli asiakkaan kanssa yhdessä ideoitu Wall of PopSockets -peli, jonka yksi viidestä seinämoduulista kätki sisäänsä. Peli toimi sekä PopGrip-esittelyseinänä että messuvieraiden aktivointina. Pelissä vieraat saivat tiputtaa kuulan PopGripien välistä Wall of Suomi -tv-pelin tyyliin ja testata onneaan. Peli oli menestys, joka pysäytti sekä aktivoit tutustumaan PopSockets-tuotteisiin tarkemmin – juuri niin kuin messuosaston kuuluukin.