Finavia World Routes Barcelona 2017

HEL of an Airport ansaitsee asenteensa veroisen osaston. Siitä tehtiin ylpeä ja särmikäs sekä sujuva, avoin ja ystävällinen – mutta ennen kaikkea erityisen suomalainen.

#

World Routes on yksi lentoliikennealan tärkeimmistä tapaamisfoorumeista, jonka tarkoituksena on fasilitoida lentoasemien ja lentoyhtiöiden tapaamisia sekä luoda mahdollisuus verkostoitumiseen. Erottautuminen kilpailijoista on tärkeää lentoaseman ja destinaation vahvuuksien avulla. Finavian osastosta haluttiin tehdä esikuvansa kaltainen: helppo saapua, viihtyisä ja äärimmäisen sujuva.

Kattoikkuna Suomeen

Koska Finavian messujen tärkein tavoite oli kertoa Suomesta kohteena, osaston elämyksellisyyteen ja suomalaisuuteen kiinnitettiin paljon huomiota kaikkien aistien näkökulmasta. Suomalaisuutta tuotiin esiin vierailijoille muun muassa suomalaisen designin, makujen sekä ulkomaalaisten korviin eksoottisten äänimaisemien avulla.

#

Ständin näyttävin elementti oli kuitenkin messuosaston ylle kaartuva valtava LED-screeni, joka esitti upeita suomalaismaisemia. Sitä katsottiin – kuten kattoikkunaa – alhaalta päin ja sisällön suunnitteluun käytettiin huolellisesti aikaa.

”Näyttävät videomaisemat tekivät koko osastolle todella hienon tunnelman”, kommentoi Finavian markkinointipäällikkö Anna Tuomi. Ikkuna sai vieraat pysähtymään hetkeksi neljän vuodenajan äärelle.

#

Osasto viestii arvoja ja asenteita

Osastolla haluttiin myös näyttää, kuinka paljon Helsinki-Vantaa panostaa tulevaisuuteen ja millaiseksi lentoasema lähivuosina kasvaa. Tulevaisuuden visioita esitettiin vierailijoille VR-lasien avulla. Näin vahvistettiin Finavian roolia luotettavana ja houkuttelevana kumppanina myös uusien lentoyhtiöiden silmissä.

Puitteet tukivat sitä edelläkävijyyden ja luotettavan kumppanuuden viestiä, jota Finavia haluaa asiakkailleen kertoa. Osasto oli rakennettu avoimeksi ja vastaanottavaiseksi ja kokonaisuudessa kiinnitettiin huomiota sujuvaan asiakaskokemukseen. ”Konstailematon ja avonainen ’lippakioski’ loi vastaanottavaisen fiiliksen, mikä korostaa Finavian arvoja”, Tuomi sanoo.

”Olemme saaneet osastosta kiitosta ja se sai paljon huomiota osakseen. Epäilen, että vastaavia nähdään ensi vuoden messuilla”, Tuomi naurahtaa.

#

Tapauksen tiimi:

Projektijohtaja: Hannu Huttunen
Tuottaja: Noora Mahlamäki
Suunnittelija: Petri Rantonen

Haluatko kuulla lisää tästä tapahtumasta?
Ota yhteyttä: hannu.huttunen@tapaus.fi, +358 500 482454.