Eficoden kansainvälinen The DEVOPS Conference kerää yhteen ohjelmistokehitysalan asiantuntijat ja johtajat viitoittaen alan tulevaisuutta, ja tapahtuma on samalla järjestäjälleen yksi markkinoinnin sekä myynnin keihäänkärjistä.
Markkinointi on mahdollista vain, jos kohteen saa kiinni, joten tapahtuman osallistujamäärän 15-kertaistaminen ei ollut pöllömpi alku. Osa liki absurdin suuresta kasvusta selittyy osallistumisen helppoudella, kun virtuaalitapahtumaa verrataan vuoden 2018 fyysiseen tapahtumaan. Mutta kasvukerroin oli 6 myös verrattuna edellisen vuoden webinaariin.
Ratkaiseva ero oli se, että siinä missä vuoden 2020 fyysinen tapahtuma jouduttiin muuttamaan parissa viikossa Zoom-webinaariksi, vuoden 2021 tapahtuma oli alusta – ja alustasta – lähtien suunniteltu koettavaksi virtuaalisena tapahtumana verkossa.
Osallistujien määrä on upea saavutus jo sinänsä, mutta tulokset kertovat, että määrä konvertoitui myös laaduksi. Jopa niin hyvin, että Eficode on päättänyt myös tulevien DEVOPS-konferenssiensa olevan toteutukseltaan ainakin osin virtuaalisia.
The DEVOPS Conference 2021 – Tärkeimmät tulokset
TULOS: 6 500 osallistujaa
Tapahtuman osallistui yli 6 500 osallistujaa 118 maasta.
Miksi tulos on hyvä?
Osallistujamäärä oli 15-kertainen edelliseen fyysiseen tapahtumaan verrattuna (2018) ja 6-kertainen vuoden 2020 webinaariin verrattuna. Laadukkaan virtuaalitoteutuksen ansiosta tapahtumaan saatiin puhujiksi alan huippuja sekä globaalien brändien edustajia, joita ei fyysiseen tapahtumaan olisi saatu paikalle.
Miten tulokseen päästiin:
Tapahtuman kaikkien elementtien suunnittelu oli ammattimaisempaa ja toteutus laadukkaampaa, verrattuna edellisen vuoden Zoomilla järjestettyyn webinaariin.
TULOS: Keskimääräinen osallistuja seurasi tapahtumaa 8 tuntia 20 minuuttia
Miksi tulos on hyvä?
Jos ihmisen saa tuijottamaan ruutua kokonaisen työpäivän, asioita on tehty oikein.
Miten tulokseen päästiin:
Valittu tapahtuma-alusta mahdollisti webinaarin sijaan todellisen tapahtumakokemuksen, johon kuuluivat innostavat juontajat, päälavan keynote-puheet, syventävät sessiot, sponsoriosastot ja verkostoitumismahdollisuudet.
TULOS: Liidejä ja myyntiä uusilta alueilta
Eficode sai ainutlaatuisia, orgaanisia yhteydenottoja uusilta neitseellisiltä markkinoilta, kuten Yhdysvallat, Iso-Britannia, Filippiinit, Israel ja Zimbabwe.
Miten tulokseen päästiin
Ilmainen DEVOPS-konferenssi on Eficoden kädenojennus DevOps-yhteisölle. Kun puhujia ei rajaa vain omiin asiantuntijoihin, vaan avaa ovet jopa kilpailijoille, saadaan sisällöstä niin timanttinen ja laajalti kiinnostava, että se tekee itse tapahtumasta puhutun brändin – sekä vahvistaa järjestävän yrityksen brändiä. Näin tapahtuma luo markkinaa kaikille, mutta ennen kaikkea järjestävälle taholle.
TULOS: 24 teknologiakumppania ja 50 eficodelaista mukana luomassa tapahtumakokemusta
Miten tulokseen päästiin
”Mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa” pätee vain, jos keittiömestarilla ei ole homma hallussa. Tällä kertaa huolellinen suunnittelu, virtuaalialustan toteutus ja tuotanto-osaaminen takasivat, että jokainen kumppani ja isäntä pystyi valjastamaan osaamisensa koko DevOps-yhteisön eduksi
TAPAUS-tiimi:
Asiakkuusjohto: Hanna Laakkonen
Tuottaja: Annina Huovila
Tehdäänkö teillekin tuloksellinen tapahtuma? Ota yhteyttä Hannu Takalaan, niin laitetaan tavoitteet yhdessä tulille.