Airbus – messuja monissa maissa

Kun Airbus rakentaa messuosaston minne päin maailmaa tahansa, kylään tulevat kaikki. Siksi osastolla vallitsee tarkka tasapaino paikallisen sisällön ja aidosti globaalin yleisön välillä.

DSC_8304.jpg

Screen Shot 2017-12-20 at 12.33.42.png

Airbusin Secure Land Communications -bisnesyksikkö on vuoden sisään vieraillut muun muassa Critical Communications -messuilla Dubaissa, Kööpenhaminassa ja Hong Kongissa, seuraavana vuorossa on Berliini. Jokaisilla messuilla osasto on suunniteltu kunnioittamaan kohdemaan kieltä ja kulttuuria. ”Näin sen on oltava, koska kuitenkin valtaosa vierailijoista on aina joko kohdemaasta tai sen lähialueilta”, toteaa Airbusin Senior Event Marketing Manager Igor Vinogradoff.

Esimerkiksi Dubaissa kaikissa kuvatulosteissa esiintyivät arabipoliisit. Hong Kongissa kiinankielisten kylttien lisäksi paikallisia yksityiskohtia olivat hongkongilaisten action-sankareiden mukaan nimetyt neuvotteluhuoneet. Jo pienillä asioilla huomioidaan se, missä ollaan ja rakennetaan siltoja, avataan keskusteluja ja tuodaan ihmisiä lähemmäs toisiaan.

Samalla on muistettava, että Airbusin osastolla vierailee aina koko maailma. ”Olemme valmistautuneet reagoimaan asiakkaiden tarpeisiin, olivatpa he mistä päin maailmaa tahansa. Yhtäältä se tarkoittaa sitä, että tiskin alta löytyy esitteitä lukuisilla kielillä. Toisaalta sitä, ettei jälkiruoissamme ole koskaan liivatetta”, Vinogradoff selventää.

_MG_3107.JPG

Suomessa suunniteltu, maailmalla toteutettu

TAPAUS on sinnikkäästi voittanut Airbusin Secure Land Communications -bisnesyksikön järjestämät kilpailutukset erilaisten messuosastojen ja tapahtumien suunnittelusta ja toteuttamisesta. Critical Communications -messujen lisäksi TAPAUS pääsi toteuttamaan myös viime vuoden Nizzan SNUC-konferenssia, joka on Airbusin oma tapahtuma.

Yhteisestä historiasta on paljon etua, kun rakennetaan entistä vaativampia ja näyttävämpiä toteutuksia. ”Kun eteen tulee jotain yllättävää, mitä ei ole voitu ennakoida, tutulle kumppanille voi todeta, että ’tehdään tähän sama muutos kuin Kööpenhaminassa’. He muistavat täsmälleen, mistä silloin on puhuttu”, Vinogradoff toteaa.

Pic-5.jpg


Hyvä toimija oppii jokaisesta tapahtumasta, kerää mentaalista muistilistaa ja kehittyy kerta kerralta paremmaksi. ”Aina sattuu jotain, yksityiskohtia on niin paljon. TAPAUS on kuitenkin sellainen, että kun jostain on kerran puhuttu, niin se näkyy seuraavissa tarjouksissa ja toteutuksissa pilkulleen.”

Lisäksi 20 vuoden tapahtuma- ja messutuotannon kokemuksen omaava Vinogradoff antaa kiitosta yhdessä tekemisen kulttuurista. ”Osastot ja tapahtumat suunnitellaan huolellisesti yhdessä ja TAPAUS kunnioittaa asiakkaan mielipiteitä ja näkemyksiä. He eivät vänkää vastaan minulle tärkeistä asioista, vaan toteuttavat ne laadukkaasti. Ongelman tullen he eivät koskaan tule sanomaan, että nyt tämä asia epäonnistui, vaan heillä on aina ratkaisuvaihtoehdot, joiden mukaan päästään tilanteessa eteenpäin.”

TAPAUS on ylpeä tähänastisesta yhteistyöstä ja olemme täällä valmiina taistelemaan seuraavankin kilpailutuksen voitosta.
 

Tapauksen tiimi:

Projektijohtaja: Hannu Huttunen
Vastaava tuottaja: Salla Pakaslahti
Tuottaja: Noora Mahlamäki
 

Haluatko kuulla lisää näistä tapahtumista?
Ota yhteyttä: hannu.huttunen@tapaus.fi, +358 500 482454

Lue myös täältä asiakkaamme Igor Vinogradoffin blogiteksti messutapahtumien teosta!